|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
1,3 blandad körnig 50/50,tycker det är ganska o.k för en v8 med 400hk. |
|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW-freaks! Landsväg i 90-fart på sexan drar min ca 0.9l/milen, annars vid stads/blandad/skojkörning ca 1,35l/milen! HA DET!! |
|
Min Alpina B10 drog 0,85 enligt färddatorn vid väldigt lugn landsvägskörning (90 km/h med farthållare) annars snittar den ca 1,1-1,2 och då kör jag oftast ganska lugnt och glider när det är fint väder. ;-) vilket många har synpunkter på. Kommentaren är ofta. "Är det bilen som inte tål regn och kan man inte dra släp med massa träplank med den" osv. Buspelle: Går det inte att kela i en M5:a ;-) M. Pedersen |
|
|
Vår dricker 0.99 på landsväg, men det var inom hastighetsbegränsningarna. Den står på 1.3 nu, blandad körning, mestadels landsväg. E39 M5 -03 |
|
kilroy |
Kör man försiktigt så går det att köra en E39 M5 på ca 1 liter/mil på landsväg eller motorväg. Kör man i stan så blir det dyrt och ligger man och pressar på Autobahn så vill man inte veta hur hög förbrukningen är... För övrigt kan väl knappast förbrukningen vara av så stort intresse när man kör en M-bil eller Alpina...?? Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Jag lyckades som allra minst köra 6 mil på 6 liter (Ljungby-Växjö, tankade både i Ljungby och Växjö, färddatorn låg något under faktisk förbrukning) vid ett tillfälle. Annars var det runt 1,2-1,5 i snitt på en tank. Mvh Sibbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.