|
|
|
|---|---|
|
rotade runt lite i m535:an igår, är inte nöjd med hur den går. ovillig vid 2-3000varv, och har lite konstiga ryck för sig vid den intervallen också. plockade iaf bort insugsbälg och lmm:en mm. upptäckte då att insugsbälgen, insuget och insugssidan utav lmm:en har en tunn hinna med olja. har inte varit med om det förut. ska det va så? testade att ta bort olje-lock och mätsticka och tomgången blir orolig och sjunker precis som den ska, så vevhusventen verkar funka iaf. sen upptäckte jag även 2st läckage vid 2st spridare. antar att det är o-ringen som läcker där.... men det borde väl inte påverka så mycket? ska även införskaffa en bränsletrycksmätare imorrn för att se om det strular. | |
|
ingen som vet nått? |
|
| Det brukar vara lite oljekladd i insugen , inget konstigt , läckaget vid spridarna är ju inte bra iallefall så fixa det först och sedan se hur den går , vanligt på gamla 3.5L sexan är ju sliten kamaxel som brukar hålla runt 16-17000 mil har jag för mig. | |
|
okej, jo men toppen är en utbytestopp så allt är som nytt i den så det är det garanterat inte ;)... misstänker mer och mer lmm:en ska pröva byta den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.