|
|
|
|---|---|
| hej bmw gurusar! jag bytte mina tändspolar idag.nu är det så att motorn går bara på 5 burkar istället för 6 burkar?kan man mäta sig fram på ett enkelt sätt o lokalisera vilken det är av den?jag hadde bremi spolar förut,o bytte till boch.ringde till bmw o fråga om det hadde någon betydelse vilken ordning spolarna skulle sitta,det hade ingen betydelse sa mekanikern,stämmer det?tacksam för hjälp mvh dicka o. | |
| Kolla jordningen till spolarna, mycket viktigt att de sitter som de skall och att flätorna inte är ärgade/skadade. | |
| tack för ett snabbt svar per!skall genast titta på det,hör av mig. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Primärlindningens motstånd ca 0,8 Ohm Sekundär ej mäbart. Tändstiftskontaktens motstånd Bosch 1kOhm +-20% Bremi 1,8kOhm +- 20% ///MVH Hasso Länk |
| tackar så mycket för hjälpen per o hasso.hade inte satt i kontakten o ordentligt.jag var vell för ivrig o få dit stiften och spolarna.har lärt mig en läxa,att inte stressa när man meckar,kan gå riktigt illa om det vill sig så o kosta onödiga utgifter.mvh dicka o. | |
| Skönt att det löste sig =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.