|
|
|
|---|---|
|
Jag ligger i förhandlingar med BMW om att de ska köpa tillbaka min 325 E90 pga alla fel jag har på den. Vad kan vara ett skäligt inbytespris. Bilen är ganska precis ett år och beräknas ha 5600mil på mätaren när ersättaren kommer. Jag har ju rätt många mil på bilen. Jag har fått ett bud på nästan 18 kr/mil vilket är nästan 100' ner. Jag gav 350' för ett år sedan för bilen. Bra eller dåligt? ARN riktlinje är att 20kr/mil är bra men gäller det långmilare??? Jag har alla paket förutom M-sport. Jag har nav, skinn plus lite till. /Fredrik Swärd | |
|
Jag använde min egen 325:a 05 som benchmark, specade med din utrustning på bilpriser.se och fick ett utpris hos handlare på 335 500. Tycker själv att det är lite väl högt, speciellt efter 5600 mil. I så fall skulle inbytespriset bli runt 290 000?!? Du har alltså blivit bjuden runt 250'? Skulle själv ha trott att de tog bilen för 260-280 mtp din utrustning, så l i t e lågt är det. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
260.000-275.000 kan du begära. Kolla vad du får i inbyte hos ett annat bilmärke om du ska köpa nytt, men sitt ner för dom erbjuder 200.000-220,000! Keep Your Distance! |
|
|
Sward: Tycker som några andra att det låter lite lågt men tror att lång milen har en stor inverkan och det kan/är mera negativt än positivt i en säljares ögon. Vad som är mera intresant är vad de kan göra på den nya bilen dvs vad blir mellan skillnaden på din "gamla" och den den nya och vilken utrustning etc etc. Du kanske har läst den disskussionen om 330E46 som skulle köpas tillbaka om inte ta del av den, kanske kan ge dig lite mera input? |
|
|
Sward: Hittade länken: Länk |
|
|
Dom är känsliga för sånt, min försäljare på M-Bilar fick en bekymrad min när jag talade om att min gått 2300 mil på ett år... Keep Your Distance! |
|
|
Jag har redan läst tråden du länkar till starre. Det intressanta är att båda gäller samma återförsäljare. Trots den långa processen är jag nöjd med Borgs agernade i förhandlingarna med BMW Sverige. /Fredrik Swärd |
|
|
Du har även en annan poäng starre. Jag hade hela tiden tänkt byta upp mig till en 330 när jag var ärdig med 325an vilket nu blev lite tidigare än tänkt. Problemet är att 330 kommer med ny motor under hösten och det är inte kul att köpa något "gammalt" plus att 330 känns lite mer som en mellanmodell nu mellan 325 och 330. Jag har plockat ut en offert på en rätt så välutrustad 335 Coupe. Det enda som egentligen saknas är nav och aut. Nav tar jag inte för det är anledningen till bytet och aut för att försöka hålla priset nere i någon mån. Jag har fått rabatter som hjälper till att hålla mellanskillnaden nere rätt så rejält. Tar man en 330 och bockar i det nödvändigaste samt det som är standard på 335 så hamnar man hyfsat nära i pris så därför tänkte jag hoppa över 330. /Fredrik Swärd |
|
|
Sward: Finns även lite matnyttig info på denna länk:)) Länk |
|
|
Sward: Hur går det med återköpet? Sitter lite i samma båt som du, fast med min 1-serie. --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Jag skrev faktiskt på igår så nu är 335 beställd. Jag fick till det lite bättre men inte så mycket men jag ville bara ha det ur världen. Grejen är att det är en tjänstebil så att bråka om 10.000kr är inte så mycket egentligen /Fredrik Swärd |
|
|
Samma Fredde som jobbade på Ericsson och sedan på Affärsnytta? Ta nu kontakt med mig så får vi sy ihop en lunch på stan :) /Harri |
|
|
DU har snart mail i din mailbox /Fredrik Swärd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.