|
|
|
|---|---|
|
hej! har nyligen blivit ägare till en m3 e36 men har följande problem! Vid varven 1500-2500 uppstår det små vibrationer bakifrån/underifrån med fullt gaspådrag. Hardyskivan samt stödlagret är kollat hos bilmek vilka var hela och fina. Någon som har funderingar över vad det kan vara? Bilen kan behöva in hjulinställning kan tilläggas men som sagt är det ju bara vid gaspådrag vibrationerna kommer../Mvh David | |
|
Det kan vara någon knut som är lite glapp, det var det på min 540 och det dröjde väldigt länge innan jag fan det problemet. Jag hann väl byta grejer till halva bilen. För mig var det knuten på mellan axeln och det märktes inte att det var glappt föränn jag plockade ner mellanaxeln och satte knuten i ett skruvstäd och bröt lite med en polygrip. Jag fixade då en ny knyt och sedan blev bilen som ny, inga vibrationer. Kan vara värt att kolla! |
|
| Tack för svaret! Bilmeken som pular med min bil sa det också, vad ligger priset på knutkorset? 1200? Har du symptomen att bilen kan skutta fram lite på låga hastigheter om man gasar försiktigt med?/Mvh David | |
|
Jag hade vibrationer vid gaspådrag på låga varvtal upp till 3000rpm. Ju hårdare man gasade desto kraftigare vibrationer. Jag valde att byta hela mellanaxeln för det var det lättaste att få tag i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.