AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.325

DNX Performance Exhaust

He
347
Hellboy
440i GC -18
Tillverkare:
Länk

Åf i Sverige:
Länk

De verkar ha ett antal universaldämpare som är specade för E31. Är det någon som har några synpunkter på tillverkaren? Jag har inte stött på dem tidigare.

Mvh,
Hellboy
Länk
He
347
Hellboy
440i GC -18
Åf länken blev fel....:
Länk
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Lyfter denna tråd då jag förmodligen kommer att inhandla från lokal försäljare här i Sundsvall. Dock är jag givetvis skeptisk då jag inte hittar några referenser. Frågan är ju hur ljudnivån och passformen blir.

Tycker att V12:an skall höras, dock inte så att det är störande vid tex långfärd. Hade sportsystem på både M5:an och 540:n där ljudet mest var ett grovt "muller" vid tomgång och ett "vrål" vid fullgas, men "tyst" vid långkörning....

Har även köpt CSI kjolen bak, vilket inte gör sig rättvist med orginalsystemet, så ett sportsystem är i dagsläget prio ett. Dock är alternativen dubbla priset på dessa dämparna vad jag förstått.

Så frågan är om någon vänlig själ har något hum om dessa produkter. Klicka på artikelnumren för att de bilder på dem. Tänkte mest på 5538412 och 5538413.
He
347
Hellboy
440i GC -18
Berätta gärna hur det blev, om du nu fullföljer dina planer. :-)

Mvh,
Hellboy

S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Fick tag på en referens här i Sundsvall. Han hade testat de flesta modeller som är möjlig från DNX. Enda som passade hyfsat var en med fyrkantiga utblås. De båda jag var intresseerade av, passar inte utan modifiering av både kofångare och CSI spoiler. Så DNX går bort för mig.

Blir raka rör ala Jesperado av något slag... Skall bara besikta först....
He
347
Hellboy
440i GC -18
Konstigt. Har läst flertalet positiva recensioner på roadfly om DNX. Ska se om jag kan leta rätt på artikelnummren.

Mvh,
Hellboy

He
347
Hellboy
440i GC -18
Det var visst Magnaflow jag hade hört talats om på Roadfly, inte DNX. Tveksam till ÅF i Sverige.

Mvh,
Hellboy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.