|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är dyrt att byta bussningar på en 3serie coupe samt om man kan göra detta arbetet själv !? någon som känner till en bra verkstad i malmö som kan utföra detta !? BMW - Bil Med Wingar | |
|
bytte mina bussningar på en däckfirma... 1400:- kostade det att byta båda bussningar i bak... 0ver and out |
|
|
1400 var billigt. Tror du får räkna med närmare 2´ på bmw. Inte så farligt, med tanke på att det kanske behövs var 10.000:e mil.. Länk |
|
| Vet inte riktigt vilka bussningar du syftar på.. Jag har precis bytt på min E46 coupe. Och det var inga större problen. Bytte Bakre bussningarna på bärarmarna i fram. Det var inte så bökigt krävs dock en press eller ett större skruvstycke ellr nått annat bra o pressa ur dom gamla bussningarna med observera att du inte behöver pressa under bilen då "bussnings hållaren" skruvas lös. sen monterade jag powerflex o de va lätt som en plätt. När jag skulle byta främre bussningen i bak var det lite mera bekymmer men det gick de me utan bmw:s special press. då ytterskalet på bussningen var i aluminium så använde jag lufthammaren och körde ur bussningen med o de funka fin fint sen monterades powerflex och än en gång helt problem fritt. Obs akta bromsslang o abs kabel då man måste bryta ner bärarmen i bak rätt mkt.. | |
|
Är det länkarmar vi pratar om så pratar vi nog 5 gånger det priset ungefär.. Angående powerflex, menar du då hårdare bussningar? Om så är fallet har några sagt att känslan försvinner. Har aldrig kunnat pröva själv men så är sagt. Har du märkt nåt? Länk |
|
|
Fick höra från försäljaren att, han hade varit på bmw och de hade sagt att det finns 9st bak, samt säljaren kunde inte se vilken som skulle bytas...men att det kostade ca 700 - 1500:- för att byta en sådan...men det kan väl inte stämma....det är en 328ci / e46...... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Finns egentligen bara två som brukar bytas vilka är "främre bärarmsbussningar" vissa säger "silentblock". Sitter framför bakhjulen, nån decimeter innanför karossen. Kostar som sagt runt 1800:- spänn att byta på bmw. Länk |
|
|
skönt o höra....ska kolla upp det närmare...tackar alla som har bidragit med råd och tips.... mvh BMW - Bil Med Wingar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.