AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.064

År det batteriet som är orsaken till mina startproblem?

Visa användare
50
540_Divan
Bmw 740iLA e38 -95
Det är så att jag har en e34 540 av årsmodel -93 som jag tror att bateriet har gått åt skogen på.
När jag skulle starta den imorche så gick inte motorn runt alls, Så jag fick start hjälp och då så startade den perfekt. Så sen så körde jag i ca 45 min och parkerade bilen och provade då att starta den igen men den gick bara runt något varv i motorn sen var den död igen.

Så jag undrar nu om det verkligen är bateriet och i sånna fall vad kostar ett nytt orginalbateri eller om man kan använda ett universal.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Låter onekligen som dåligt batteri!

Börja med att ladda upp det du har ordentligt (helst mer än ett dygn i sträck) och se om det tar laddning. Gör det inte det är det bara att bita i det sura äpplet och investera i ett nytt batteri.

Startbatterier är standardprodukter (som finns i olika storleker, amperetal och polställningar), så det behövs inte nödvändigtvis vara "originalbatteri".
Däremot brukar man få vad man betalar för när man köper startbatterier - ett bra batteri (tudor/exide, varta etc.) kostar nog drygt 1500 kronor.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
50
540_Divan
Bmw 740iLA e38 -95
okej tackar så mycket för hjälpen så länge, ska sätta bateriet på ladning imöra.
Stort tack "Johan B"
fe
37
feken1
540i touring -95
tjenare! jag hadde samma problem på min bil men det visade sig att det var generatorn som krånglade,600 kronor & några timmars mekande sedan gick den som en klocka igen.

feken
Visa användare
50
540_Divan
Bmw 740iLA e38 -95
Okej men den ladar ju medans jag kör, men det värkar som bateriet inte tar imott ladningen.
je
211
jensa78
523i -97
Det kan mycket väl vara generatorn som börjar vara dålig. Men det kan också vara batteriet. Prova ladda upp batteriet som sas tidigare å testa om det blir bättre.

Åk in på OK å låna en syraprovare för å kolla syranivån i batteriet där får du svar på om batteriet är kass eller ouppladdat.
Kolla om du ser något datum på batteriet. är det äldre än 5 år. Köp nytt batteri.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.