|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag har precis köpt min första BMW, och den är kanon! En 520 Touring -94. Efter några veckors lycka började bilen gå orent på låga varv, och när jag skulle kolla tändstiften, så var 3 av hålen fulla av olja, och tre fulla av en sörja som kanske är kylvätska. Jag har förstått att oljeproblemet fixas med bye av ventilkåpspackningen, men var kommer vätskan i de övriga tre hålen ifrån? Jag har fyllt på ca: 1 liter vätska i expansionskärlet under 3 veckors körning Tacksamför hjälp /Claes | |
|
sörjan kan ju vara vatten som letat sig in efter en motortvätt. annars är dey väl värre. /Ian |
|
|
Det kan var en sprucken topp. Kolla oljepåfyllningslocket. Är det typ en grådassig sörja där så får du in kylarvatten i motorn= Sprucken topp. Gör ett komp.prov så får du veta säkert. |
|
|
Det kan vara en spricka i toppen ändå, även om komp. provet visar fullt tryck. Men i det här fallet tror jag också på gammal olja som läckt in från ventilkåpspackningen, som sedan blandat sig med fukt/vatten och blivit "sörjig." Ventilkåpspackningarna går stup i ett på M50 motorerna. |
|
| Tror inte på sprucken topp iallefall då detta inte brukar ge utvändigt läckage vid t-stiften , rengör ordentligt efter byte av ventilkåps packning och håll sedan koll på om det återkommer någon annan vätska där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.