|
|
|
|---|---|
| jag har en liten fråga angående bromsskivor och tänkte någon kanske har erfarenheter. tänkte köpa nya bromskivor till min bil.. kan fixa paketpris bra pris somfan typ 1500 för skivor och belägg runt om men dom är inte borrade slitsade.. kan man borra dom själv utan att förstöra dom.. någon som vet.. isf skriver man bara ut en skis som man dornar efter och borrar så det blir identiskt på skivorna.. (fram) | |
|
Om du borrar dom så kommer dom garanterat att spricka. Kör med slitsning istället. Kolla på Länk ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Jag har borrat en uppsättning skivor själv och det var inga som helst problem med dom. att tänka på. Borra bara oanvända skivor då använda skivor blir avsevärt mkt hårdare därav folk kanske har haft problem med sprickor, Borra inte allt för nära kanterna då kommer dom spricka ut tilll kanten men det gör iofs inte så mkt då det endast uppstår ett lite fräsande ljud vid inbromsning. och borra hålen "omlott" annars kommer beläggen att bli aningen randiga och inte för att jag vet om det e någon nackdel men de e säkert inte bra. | |
| Finns det inte borrmallar att köpa? För mig att jag har läst det. | |
|
Alla skivor med hål spricker vid lite användning. (frågan är hur mycket) Varför ska de borras? För att se bra ut?? |
|
|
Jag har borrat mina skivor,och snart kört 2 tusen mil.Har rätt tung gasfot och det innebär rätt mycket bromsande,ännu har jag inte sett någon spricka.. hjorten |
|
| slitsning är väl typ samma som "gravera" fast lite störrre? hur djupt är slitsarna? | |
|
Det finns inte någon fördel att köra med hålborrade skivor..mer än man får bling bling looken. Rekordet jag har sett är 3 varv på ringen sen sprack skivorna. Hjorten du har inte frestat dina bromsar riktigt ...ännu ;) Sattsa på att leda kylluft till skivorna i stället...kostar mindre och ger mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.