|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har sökt och fått fram sparsamt med information ang: BMW 325i Limited Edition. Hur många gjordes i detta utförande och vad skiljer dem mot en vanlig 325i? Vad betingar dem för värde, förmodligen svårt att svara på det då det inte finns någon direkt prisbild att jämföra med. mvh //Jens | |
|
Misstänker att du syftar på denna? Länk Vet inte om jag skulle betala extra för ett par inristade märken i bilen. Det verkar ju vara samma motor osv som en vanlig 325:a med M-paket osv. |
|
|
Jag såg den på annons, men jag undrade inte om den bilen i synnerhet utan i allmänhet. Varför dem har gjort en sån modell och hur många som gjordes skulle vara intressant att veta. //Jens |
|
|
Tror inte att detta är Limited Ed, utan snarare Final edition. Vet att det fanns på E34 95. 5 cm längre kaross, annan grill o fler små finnesser. Kan det va nå sånt??? Enbart stilrent!!!! |
|
|
Godmorgon, Jag kan bara sia i vad det kan vara, men på instegslister, dörrlister, och på handskfacket så står det Limited Edition. På dörr handtaget är det Ingraverat "BMW Motorsport" och sen var det M-pkt på från fabrik samt en speciell tyg klädsel som var/är röd och svart. Fälgarna som sitter på var även dessa på från fabrik. Varför jag undrar är därför att jag köpt en själv utan att någonsin ha hört om någon "Limited Edition" i tron om att det var en vanlig 325i med eftermonterade M ateraljer. Men sen såg jag att någon hadde en på forumet (vet inte vem) och sen att ovan nämnda objekt kom ut till försäljning. Och jag som trodde jag var hyffsat upplyst om modeller och beteckningar... Tack för tipsen, keep it up! Mvh //Jens |
|
|
Har också tidigare sett annonserade 325:or med denna tilläggsbeteckning. Spontant kan man väl tänka sig att det var ett sätt att få iväg de sista 325:orna när 328:an var på gång. Bl a Volvo är ju duktiga på olika editions för att bli av med utgående modeller... ___ //Ulf |
|
| Jag har med en limited, min inredning är grå och svart. Men den stora skillnaden är att bakvagnen/hjulupphängning, kardan och bromsar är m3 prylar. Så ska du köpa bussningar etc måste det vara till m3 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.