AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
893

Dags för ett batteri byte?

Jag misstänker att mitt batteri börjar krokna. Efter att bilen stått still i två dagar(vilket är väldigt ovanligt för mig) så vägrade den starta. Till slut gick den igång,då med hjälp av startkablar och efter det så har det inte vart några problem.

Hur mkt får man räkna med att lägga ut för ett ordentligt batteri?
Batteriet som jag har nu är BMW Original och snart 5 år gammalt

Tacksam för svar!

Mvh// Carl
Uppar^^

Jag har hittat ett Tudor 12v 80ah 600 a. Kan det vara nåt? Skulle få betala ca 1300kr för det..
ma
597
magican
E36 328 Coupe
har du kollat vattennivå i batteriet? än kan det finnas hopp, beror på hur länge det gått med för lite vatten.

Mitt höll på ge upp men jag han fylla på vatten i tid och nu snurrar det på bara fint. Man är på tok för slö att kolla vatten i batt. Så köper man nytt är ju underhållsfritt att föredra.
E3
1.828
E36
USA bilar
Kring 800:- inte mer ska det kosta
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Se upp så att du inte köper ett batteri för marint bruk bara... Säljs på de flesta mackar.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Vattnet såg ok ut. Men vad jag förstår så håller inte batterierna längre än 3-4 år i en bil med så pass mkt elektronik..
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Jag gav 1200 för mitt 88Ah Bmw original förra sommaren.
kolvsallad:

Okej, vad rekommenderas i min bil? Är 80ah för lite?
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Vet egentligen inte,

Jag åkte till Bmw och sade bara att jag skulle ha ett batteri till en 328....och det blev ett 88Ah om jag minns rätt....

Nähe, nu när jag kollade så står det 80 Ah på kvittot men jag vill absolut minnas att det stod 88 på batteriet. 1165 kr gav jag för det 23/6 -05.

Skillnaden mellan 80 och 88 är ju knappt mätbar så det spelar nog ingen större roll.
Kolvsallad:

Okej. Får nog bli det batteriet jag kikat på tidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.