|
|
|
|---|---|
|
Vore kul o höra om nån kör på det och om det funkar bra? Är själv sugen på att byta spridare och köra fullt ut på e85. Nån som vet hur stora org-spridare i 320 med kat från 1989 är? | |
|
vad jag vet så är e85 85% etanol och 15% bensin...saab lanserar en bil som går på e100 och det är då 100% etanol.. rätta mig om jag har fel:. Mvh Johan |
|
|
sorry tror jag läste fel i frågan men det skadar ju aldrig att svara på nåt annat.. Mvh johan |
|
|
förresten limmet kör ju på e85 i sin värsting..så det går säkert bra..det brukar ju funka i de flesta bilar om man sätter större pump med högre bränsletryck.. Mvh johan |
|
E30 Beemah |
jag kör 100% E85 i min beemer 318i E30 -88 M40 motorn utan BTR lr nått annat tjaffs det går hur bra som helst.. har kört på det nu i 4 månader..det kommer bara att få blänsle ledningar att koxa lite i början men det är helt ofarligt.. så det kan nog du med köra med i din E30... E30 Beemah |
| beemah, men hur kan dina spridare klara ~40% mer förbrukning? | |
E30 Beemah |
vet ej det går utmärkt,,den spikar inte ens E30 Beemah |
|
garanterat med tappad prestanda däremot. testa att tanka ren bensin igen så får du se vad jag menar. lätt att lura sig själv att allt är likadant. |
|
E30 Beemah |
ja det vet jag att den tappar hk men men man åker ju billigt det är ju syftet med det hela E30 Beemah |
|
Man är väll en gammal gubbe som inte hinner med i utvecklingen..=) men för att köra på E85 så krävs väll det nå´n form av styrning..vars köper man den till ett överkomligt pris? om man nu är rädd att tappa hästar.. man kanske skulle sära på tankarna och koppla dom till en magnetventil å en vipp brytare i bilen.. dvs E85 i ena tanken å 95 oktan..*s* sen kan man ju ge magnetventilen en impuls när tankmätaren börjar lysa..och automatiskt hoppar över till 95 oktan tanken.. ja ja..spåna kan man ju göra..å tittar facktiskt fortfarande på star track.;) Dogge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.