AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
668

Varför går det inte att ställa in mitt högra bakdäck?

Ch
22
Chismulu
BMW e36 328 ci-96:a
BMW e36 m3 3.0 93:a
Har just hämtat min 328 ci e36 från bakvagnsinställningen. bilen är sänkt med 40 mm och slets ojämnt... lämnade in den och det gick inte att ställa in höger bak, de visste inte varför! vet ni?
det ska ligga mellan 0.21-0.29 och innan de fixade var det 1.04 och efter 0.72... mycket kvar! vänstern var inga problem (0.27!) men inte högern... tack i förhand

Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
var lämnade du den för sådant? skulle jag med vilja göra...
Pe
177
Pelleman77
Z4 SDrive -09
325d M-sport touring -07
Alltså, vet de inte varför de inte kunde ställa in högerbak?
Ch
22
Chismulu
De sade bara att det hade med sänkningen men inte vad med sänkningen som hindrade... det kunde de ej ge ett rakt svar på... sen var man inte så sugen på att ge dem 2000 kr för att de skulle ta reda på varför heller... De sade att de hade ställt in hjulet "så mycket som det gick" men vad är det som hindrar?? det visste de ej... så "toe" bak höger ligger nu på 0.72 när jag vill ha den mellan 0.21-0.29!

Det ska finnas justeringsmån att ställa in rätt toe oavsett vilken sänkning du har. Alltså är något trasigt i din hjulupphängning. Antingen är något krokigt, eller mer troligt är nog att någon eller någre bussningar är slut. T.ex. den stora främre på bärarmen, där man justerar toe. Om den är kass kan man ju få konstiga toe-vinklar.

Märlkigt dock att de inte kunde konstatera det, men att de skyller på sänkningen visar ju att de inte vet vad de pratar om.
Ch
22
Chismulu
Tack Adelson, jag har även upptäckt ett "glappande ljud" nu när jag var åh köpte pizza, kom från höger bak... kan ha ett samband, ska ta en titt... du ska ha stort tack!

Låter som en bussning som är slut, sen så går det inte att få hjulinställningen 100%-ig på en kraftigt sänkt E36:a om man inte modifierar chassit yttligare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.