|
|
|
|---|---|
|
Hur ser man att bakre hjulager är sönder? Hur märker man det lättast? Har ett störande ljud bakifrån. Eftersom det är kombi så brukar det komma en massa ljud därifrån. Har relativt dåliga däck så kanske är det dom som spökar. Det låter mest vid 80-90 sen försvinner det. När man svänger åt höger så hör man det med och det låter lite som däck var i obalans. Så frågan är om det är hjulager som börjar ge med sig! Tjänstevikten ligger ju på 1980kg så bilen är tung. Är det dyrt att åtgärda? MvH Bmw 4-ever | |
|
Tja...Kolla om det blir varmt på fälgen,för om möjligt kunna lokalisera problemet lite bättre. Kan ju vara någon broms som ligger på också..Men visst,ett hjullager är ju troligt naturligtvis när du beskriver att det låter när du svänger höger. Låter för mig som att det är det vänstra lagret som är dåligt(om jag nu ska gissa) iom att du hör ljudet när du svänger höger(belastningen på lagret på vänster sida ökar ju då en smula mer än det högra). Dyrt? Nja,beror ju på vem som ska göra det :)...Du bör väl inhandla ett nytt lager+ kanske ny låsring+evtl. mutter..OM nu det är ett hjullager som börjat gett "sitt bästa"..Men bakhjulslager brukar vara hälften så dyrt som ett framhjulslager till BMW iaf..dvs kring 6-700kr. Mvh Janne. |
|
|
fick pris på autoexperten ca 500kr och desan byte. Rinaldo tog ca 2200kr för byte inklusive lager. Låter väl bra pris. Är det olika mellan olika e39 modeler? Byte till vinterdäck (odubbade) och bilen lätt faktiskt mindre. Dock försvann det inte helt för mest hördes det vid 80-90 Och över det så försvinner det. Bromsarna tycks inte ligga på. Får se vad rinaldo säger. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej, hissa upp bilen med lift, lägg i D och lyssna vid bakhjulen. Du hör med lätthet om det är något lager som har lämnat in. Jag hade ett (mycket) irriterande typ resonansljud från bakvagnen vid vissa hastigheter. Bytte hjullagret och nu går den tyst tyst tyssssst. MVH JoMu |
|
|
kan man inte hissa upp bilen bak och jucka på hjulen när man håller händerna kl 6? // M.v.h. Daniel |
|
| Ingen aning spajjjs. Jag gjorde som jag beskrev och det funkade förträffligt :) | |
|
jomu: testade du i olika hastigheter i liften eller bara i krypkörning? MvH Bmw 4-ever |
|
| bara lyft upp den och lägg i D-läget. | |
|
Jomu: Oki. Bra o veta om man köper automatare igen =) // M.v.h. Daniel |
|
| Spajjjs: För min del så är det endast automat som gäller. Bekvämt !!! Ser ingen mening med att behöva röra runt med spaken. Jag kör inte speciellt hårt eller tävling, då finns det inget behov av manuell tycker jag. Skönare att glida omkring med silkeslena växlingar. Skulle behovet falla på att behöva "sätta någon på plats" vid ett rödljus så är det inga problem även med automat :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.