|
|
|
|---|---|
|
Länk Rent spontant så undrar jag hur f.n ungen fick tag i nycklarna och lyckades starta bilen?! Tur att det ändå inte gick värre! :-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Barn KAN ! :) ///MVH Hasso Länk |
|
Vissa börjar tidigt med stölder! :) Han såg inte mycket så han kom inte lång med det måste ha blivit dyrt! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Aldrig fel att börja i tidig ålder :) | |
| hmmm Körde Morfars traktor genom logväggen när jag var 7. Verkar som den här killens pappa är snäppet snällare,,,,för det räckte inte med utebliven hamburgare och glass som "straff" :-) för min del. | |
|
Idag så var jag vi och handlade lite. Min pappa (som jag inte heller får glass av, trots att jag är snäll) gick in i biltillbehörsaffären för att handla lite grejer. Medan jag sitter kvar ute och låter bilen gå pga värmen. En familj entrar sin lilla nya fulbil. Ser att bilen börjar röra sig fram. Tänker inte så mycket på det. Börjar rulla lite fram jag också då det kommer en bil bakifrån som också vill parkera längst vägen där vi står. När jag börjar inse vad som händer är det för sent. Kärring iklätt Orange linne enl senaste hare krischna mode släpas efter bilen hängandes i ratten in i gatubelysningsstolpen några meter fram. När bilen sedan stannat hoppar hon upp och ser hur pigg ut som helst och kollar lite på bilen. Folk runtimkring står givetvis som frågetecken. Hon klarade sig i alla fall. Tror det kanske var en av ungarna som startade bilen då hon själv var utanför. Kunde lätt hänt en allvarlig olycka om bilens hjul varit riktade ut mot körbanan. -Phil |
|
|
Körde iväg på gatan med morsan och farsans Golf när jag var 5 år... =) Som tur var stod det ingen bil framför... MVH Christofer |
|
|
Jag vet en till som körde iväg med pappas bil när han var 4 år, färden slutade i en vägg par meter bort! Pappa var inte glad då! :-))) Pappa brukade låta mig gå ut och starta bilen innan vi skulle åka iväg, han slutade med det efter detta! :-) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
| Jag drog ur handbromsen på farsans merca så den rulla ner i diket innan jag kunde säga gubbe! Han kontrade med att sno "min" 740DA tretti år senare:)) | |
|
Att man lyckades få bilen att rulla ur carporten hände väl ett par gånger men det som ställde till med mest skada var väl när vi lekte bensinmack när jag var 3-4 år....Morsans R4 tankades med åtskilliga liter vatten och luften i däcken skulle bytas. Lätt att tömma ut men svårare att fylla på... Farsan blev ju inte direkt glad och R4:an gick aldrig riktigt bra efter detta... ___ //Ulf |
|
|
Abbe: Ursäkta, men varför låter man barn göra saker som inte de kan behärska eller förstå? Låta ett barn starta bilen why? |
|
|
Han som ägde bilen kanske också var ett barn(?), så han hade låtit sonen "köra" tidigare , sittandes i pappans knä. Det är kul när det är lekstuga - i vissa fall blir även någon gammal tant nedmejad...... Fram för Blåskontroll före motorstart - min. 2 liter luft och alkoholfri...... ;-) F |
|
|
starre, Ja säg det?! Jag får fråga farsan! :-) Jag tjatade väl så mycket så han ledsnade till slut?! Det här hände i slutet av sjutti talet. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Själv tog jag tramptraktorn och trampade ut på Riksväg 80 i höjd med Åbyvallen i Valbo (Ja det fanns faktiskt en av/påfart där då. Det slutade med att jag fick åka BMW hem till ovetande föräldrar (som höll på att packa bilen inför en annan resa). Det var kanske någon här som skjutsade mig? Silvergrå var den iaf.. :) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Heltsonika: Är det därför du kör BMW idag? He he he! _____Vraum!_____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.