|
|
|
|---|---|
|
Kolla in här>>>>Länk Trodde faktiskt inte att BMW's E46:a hade problem med bl.a. "Lätt slitna kamaxlar"...redan(nåja). Jag har faktiskt aldrig varken läst eller hört att detta fel är vanligt på denna modell. Synpunkter? Mvh Janne. | |
|
Det där är rent trams. Det enda som är något sånär rätt är att handbromsen tar högt. Resten är totalt nonsens om de nu verkligen avser E46. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Skitsnack... de vet inte vad de snackar om. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Jag reagerade också på den där "nyheten". Rent trams. Men vad ska man vänta sig på kvällsblarrorna... |
|
|
Tja...Undrar hur mycket "undersökande journalistik" det ligger bakom detta? Trist att någon "tomte" skriver in detta i en tidning hur som helst... Jag tog för givet att det var E46:an som detta syftades på...Kanske misstolkar texten? Men som det är skrivet så torde det vara den modellen iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Kanske ändå måste fråga om någon här på forumet varit med om att kamaxlarna "gått ner sig" på sin E46:a? Mvh Janne |
|
|
Janne: Jag har inte hört talas om det. Tillverkningspocessen av kamaxlar har blivit markant bättre sen 80 talet, så även oljorna som används. Inget fall på forumet vad jag vet, och inte på något av de amerikanska heller som jag håller till på. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Lika hög kvalitet på den texten som allt annat i Expressen (och andra kvällstidningar) - synd att de ens får kalla sig journalister... :o( Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Handbromsen justeras väldigt enkelt innifrån bilen... Knappast ett problem som skall ha ett utropstecken. Då har det väldigt lite att anmärka på! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Jag vet faktiskt om ett(1)fall...En 330i-01 som bägge kamaxlarna blivit djupt repade..Orsak>>>I dagsläget ej helt klarlagt. Blir nu motorbyte i den vagnen iaf..Det började med att det var olja i kylvattnet,senare när de lyft toppen o inte kunnat se någon spricka på vare sig toppen eller packningen(inte testat den grundligt med sprickindikering eller trycktest vad jag vet iaf) lyftes då på kamaxelkåpan vilket blev en "smärre chock"(fritt översatt) när man såg hur kamaxlarna såg ut :( Kan naturligtvis bero på att toppackningen/toppen blåst ändå trots att ingenting syntes vid topplyftet och smörjningen uteblivit på nockarna pga vatten i oljan.. Funderar själv evtl på en E46:a vad det lider ,så jag är faktiskt själv lite sugen på att ta reda på "allt" om "sjukdomar" på E46:or... Mvh Janne. |
|
|
Ingen som har något ytterligare att säga om "lätta kamaxelslitage" på E46:or? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.