AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.993

Är e32 så iskalla?

Sida 2 av 2
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
J.L:
Du är inte rasist utan säger bara den bistra sanningen.
Dom verkar inte förstå att bilen är 12år gammal och har rullat över 35tusen mil, jag säger att den är i brukskick med småbucklor och stenskott. Då genast börjar dom pruta, men jag har ju redan satt priset lågt pga det. Sen finns det personer som ringer 10 gånger och lägger på efter en signal, om man inte ens kan betala för ett samtal hur ska man då ha pengar till bilen:)
Jag har inte ringt upp dom som håller på så utan oftast ringer dom två timmar senare och bjuder halva priset.

//Per
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Håller med dig PERTHA, har förskt sälja min 740 länge nu. Den enda responsen är densamma som du och J.L har råkat ut för.

Bla så har det ringt många från Stockholm, varav en undrade var Göteborg låg. När jag berättade att det låg på västkusten undrade han var den låg... När jag då berättade att det är ca 50 mil enkel resa ville han att jag skulle köra upp bilen och visa den, tjenare...

Sedan undrar jag varför det är legalt att vara hur otrevlig som helst när man ringer på en bil?
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Iwarsson:
Hur mycket har du annonserat din för?
Dom som ringer på dessa bilar har ingen skam i kroppen och vet inte hur man pratar trevligt, man måste ju vara trevlig för att få ett bra bemöttande. Nu idag kl tre så kommer det en från Sthlm och ska titta på bilen. Ska ta med mig flera kompisar som säkerhet eftersom dom förra som kolla på bilen höll på att starta slagsmål, se tidigare inlägg. Jag återkommer med hur det har gått.

//Per
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Det är min som finns här på Powerbörsen för 17000:- Tycker inte jag är något att bråka om, folk kan köpa Volvo 240 om de bara ska klaga...

Ja det är konstigt att man i vissa fall ska behöva känna sig hotad när man ska sälja en bil. Lycka till PERTHA!
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Nu har jag sålt den för 18tusen. Affären kändes bra och köparen verkade seriös. Nu ska jag ner till Pressbyrån och lämna in min transponder för Sthlm-försöket och sedan ta några kalla öl på en uteservering och njuta av vädret. Ha det bra!

//Per
Grattis till försäljningen! Även om du kanske inte fick riktigt vad du begärde.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Grattis PERTHA!

Tycker ändå att det är helt otroligt att grejerna inte är värt mer. Kollar man på tex Blocket finns där ju en uppsjö av bilar typ Volvo 240-740 för just de priserna och de är inga problem att sälja verkar det som.

Men det är väl bara att bita i det sura äpplet att man är såld på gamla BMW. Syns ju att även E38 och E39 med svindlande hastighet tappar i värde. Hur bär sig egentligen Mercedes åt?????
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Ja mest bil för pengarna så är det Bmw 7-serie som gäller. Tyvärr så vågar inga "svenssons" köpa den pga att dom har hört från en kompis farsa som känner en kille på en bensinmack att varje gång den står på verkstad kostar det minst 20tusen:)
Adrahandsvärdet på Mercedes är ett mysterium som jag inte heller förstår mig på. Det verkar som att dom tre första åren tappar dom värdet sedan ligger värdet bra i ca 5år för att sedan åter sjunka.

//Per
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Jaha, då var det bara en vagn kvar!

Sålde min 740 idag och solen blev om ännu så skönare. Synd bara att jag tittade så djupt i flaskorna igår annars hade en iskall öl suttit bra nu....
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Härligt Iwarsson!

Har kört Volvo nu i en vecka och trivs faktiskt med det. Men jag spanar efter nån e38 men köper jag en sån nu så blir tjejen galen för jag har ju "lovat" att fixa hemmet:)

//Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.