AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.994

Är e32 så iskalla?

Sida 1 av 2
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Försöker att sälja min 740 billigt men det är bara oseriösa och sista priset kompisar som hör av sig. Som bäst har jag fått bud på 17 000! känns som att jag hellre ställer den ute i stugan än säljer den för det. Bilen har rullat långt men är fräsch och få ägare.

//Per
Har du någon länk?

Är det denna? Länk

Milskräcken sitter djupt sannolikt samt att E32 inte är den hetast begbilen precis.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hur länge har du annonserat?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Förutsätter att Simon_en har hittat rätt länk....

Har du bara haft annonsen inne 1 dag så är det väl ingen panik än...men du kanske har annonserat tidigare.

Kan inte annat än hålla med dig ang "sista priset"-folket. Helt ok att lägga ett lågt bud, som säljare har man rätt att avstå, men till att börja med kan man väl åtminstone intressera sig för något annat än priset...
Gällande dessa "sista priset kompisar", "gaphalsar" och dyl så är förklaringen den (sannolikt) att det finns ett ganska stort antal(över 1000st?) som försörjer sig alternativt drygar ut kassan på att köpa bilar till underpris och sälja vidare. Dessa är ganska duktiga på att höra av sig om de ser chansen, oftast att priset redan är lågt och de vill pruta ordentligt vidare. Hittar de inga sådana annoser går de på de med högre pris(min teori).

PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Jepp det är min bil!
Jag ska köpa en kombi som jag har hittat hos en bilhandlare och behöver pengar till kontaninsatsen det är därför den är så billig, annars får jag väl ta från sparkontot men det är lite drygt att ha två bilar.
Jag hade den först annonserad för 28000 i två veckor och fick bara oseriösa samtal som bjöd mellan 10-15000 och då hade jag skrivit en mer tydlig annons med några småsaker som jag tyckte var defekt, inget allvarligt bara jag som vill att allt ska va i toppskick.
Sen sänkte jag till 25000 och fick ännu mer oseriösa på mig så då tänkte jag behålla den istället och raderade annonsen.
Dagen efter dök bilen upp jag sökt som hade rätt färg och utrustning så jag åkte och provkörde den direkt och allt var i sin ordning, så då satte jag in en ny annons igårkväll med priset på 22000.
Ringde en inatt och bjöd 17000 och då skulle han komma från stockholm med gänget och hämta den direkt, men jag sa bestämt nej.
Blir så trött på alla som ringer och säger ett pris direkt, inte nån som har sagt att dom vill komma och kolla på bilen först.
Ang miltalet så tycker jag att man inte ska stirra sig blind på det utan bilda sig en egen uppfattning. Har ägt en e32 tidigare och provköt en 10 stycken och alla såg förjävliga ut och dom stod mätarna på mellan 17 och 24 tusen mil.

//Per
Jag hade börjat med att ta en bild på bilen som är i fokus.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Att få bud på bilen över telefon tycker inte jag är så konstigt. Finns bilen mer än fem mil bort vägrar jag att "komma och titta" innan jag förhandlar pris. Bor man nära är det dock självklart en bra metod.

PE
204
PERTHA
523i Touring -00
simon_en: Jo självklart, men om bilen är annonserad för 28 och en ringer och säger 10papp så blir man ju självklart lite småförbannad.

wendtan: Det är den enda bra bilden jag har på bilen och sen har jag en bild på inredningen ochså som jag kan skicka om nån mailar.

//Per
Då hade jag lånat en digitalkamera av en god vän eller nödlösningen en nyare telefon med 2 megapixels kamera. Det är helt omöjligt o avgöra om bilen är rostig ända upp på taket eller om den är i fint skick på den bilden.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen är utannonserad för 22' och du har fått bud på 17'. Det är väl inte så dåligt bjudet ändå? Dessutom så MÅSTE du byta bilden - det ger ett otroligt dåligt intryck att ha en suddig bild.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Hade han sagt 20' så skulle jag kunna gå med på det men 17' är lite för lågt.

//Per
Tycker som flera andra här, byt bild.

Såg den där annonsen tidigare idag, och reagerade direkt på att det var ett uselt kort. Syns knappt vad det är för bil, än mindre vilket skick den är i.
Skaffa fler kort.

Nytvättad putsad bil, rent och snyggt invändigt, inga gamla godispapper och grus på golvet och dylikt. Lägg upp 3-4 kort, minst. Sen skall du se att du får fler seriösa som ringer.

Mvh Carl.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
De finns tyvärr få seriösa spekulanter på dessa bilar, i synnerhet när dom är billiga och i "bruksskick"

En riktigt fin lågmilad E32 med mycket utrustning kan man hitta seriösa köpare på, även om dessa inte växer på träd direkt (varken sådana bilar, eller köparna)

Sålde själv en E32 i vintras som faktiskt var i mkt bra skick i förhållande de dom flesta andra, gick ut med en enligt mig bra annons, och relativt lågt pris och blev helt nerringd, dock mest av oseriöst folk som bjöd 10-15.000 kr.
Var dock även en handfull som verkarde seriösa, och bilen bilen blev såld ganska fort till ett vettigt pris.

BMW CS #5139
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Sådär! nu har jag fixat bättre bilder i annonsen men lyckades inte ändra visningsbilden. Får hoppas på bättre seriösa svar nu.

Var en idag som skulle köpa bilen och vi hade kommit överens om ett pris på telefon som var bra. På plats säger dom direkt att toppar, kammar, kolvar mm måste bytas, tog det inte på allvar eftersom jag själv är mekaniker och vet bättre att det var en lögn från dom. Sedan povkör dom den och säger att automatlådan har rasat och att dom måste bärga hem den, sen kläckte dom ut sig att jag skulle få 10tusen. Blev så förbannad att dom ljuger för att lura mig och hoppar in i bilen och bara kör iväg. Då stannar dom och säger 16tusen istället, svara då att jag inte vill sälja till oseriösa. Då blir ena killen så förbannad och ger mig ett hårt slag på armen!! Desutom när dom provkörde den så körde som fort som tusan, sa åt dom flera gånger att ta det lungt för det var bilar framför men ingen respons, droppen var när dom körde om en bil på fel sida om en refug med övergångsställe, skrek och svor åt dom att vända tillbaka direkt.
Man blir så j***a förbannad så det inte finns!

//Per
Vilka idioter!
Var en tråd tidigare om att man ev väljer att inte sälja bilen till vissa människor.
Detta är ett praktexempel på vad man kan få stå ut med om man säljer en gammal BMW.

Hoppas du hittar ngn seriös köpare.

-Phil
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Nu när vissa personer ringer och jag hör direkt att dom är oseriösa så säger jag att den är såld.

//Per
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det verkar som gamla, billiga och motorstarka BMW drar till sig de mest konstiga spekulanter. Har aldrig varit med om något liknande någonsin, helt otroligt vilket folk det finns.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
andreas_lofgren:
Jo tack jag har märkt det:)
Det roliga är att jag får ca 5 samtal om dan som frågar om sista priset, sen tycker dom det är för dyrt för dom ska åka ifrån Göteborg, Malmö och alltmöjligt för att köpa bilen. Sen kollar man upp deras nummer på eniro och då visar det sig att dom kommer från Fittja, Botkyrka och Alby mm:))
Jag har heller inte fått ett enda samtal ifrån nån svensk.

//Per
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja de är mest slödder som är intresserade av dessa fina bilar. Tråkigt men sant, men har man ett extremt fint exemplar som man annonserar med relativt högt pris slipper man de värsta packet som ringer.
Kalla mig gärna rasist, men 99% av alla "nysvenskar" som har ringt på min E32-annonser har inte velat annat än att snacka skit, tala om för mig att min bilar har stora defekter som kostar 10-tusentalskronor att laga, och, i bästa fall, bjuda hälften av de utsatta priset. När de väl kommer till kritan visar de sig att dom inte har ett korvöre att köpa bil för överhuvudtaget.
Har så mycket sådana historier att berätta att jag kunde skriva en roman om de.. . Nej lika bra att säga att den är såld när dom ringer.

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.