|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Hej nu ska jag beskriva bilen. Såg enligt mig riktigt fin ut. Gick bra i motor och växlade mycket fint. Det var dock fel på bilen. Enligt ägaren hade han motortvättat bilen förra veckan och efter det så började ABS lampan och antispinn lampan lysa, samt hastighetsmätaren fungerade inte. Bara varvräknaren som gjorde det. Inte snitt per mil mätaren heller. Detta hade iofs hänt förra veckan och han skulle lämna in den igår för att kolla felet. Firman hade sagt att dom trodde det var ABS givaren. Vad tror ni? Har inte ringt och frågat vad dom kom fram till. | |
|
Lyset83: Behåll pengarna, flyg och hyr bil nere i Italien och njut av semestern. Man sparar aldrig pengar på att köpa en billig 7-serie men det är ett billigt sätt att köpa en bekväm bil. Ju billigare 7:a desto dyrare i underhåll är min erfarenhet. Hassos nivå är vettigt om man ska köpa och reppa. Nu när det blir sommar blir bilhandeln som galen alla vill ha bil innan semestern. En 7:a kostar 20-25kkr om året att hålla i skick första året oavsett hur föregående ägare skött den om man är rätt noga vilket jag förstår du är. Först rasar börsen sen stiger räntorna och efter det börjar företagen varsla var det som skedde för 15 år sen. Vi står inför något vi varit med om förut men inte vill se tror jag. Ny variant på gammalt recept. Med detta köp en svensksåld 728 om du nu vill ha en eller importera en fräsh från tyskland direkt själv, ha dock aldrig bråttom att köpa bil över 50kkr. Det vet jag själv. Lycka till! Asken |
|
| Asken: Tack för tipsen. Jag har hämtat 4 bilar själv och pratar tyska. Sitter och tittar i Tyskland. Har hittat en del bilar. Men 750 verkar stå bra i pris därnere. Kanske bättre att satsa på en sådan? Eftersom vad jag har för mig skattar dom efter motorstyrka vilket gör att de stora motorerna snabbt blir billigare. Rätta mig om jag har fel. | |
|
Ingen slår 12 cylindrar och 850 är bäst ur mina ögon:) Vad du än köper köp inget vrak! Lägg hellre lite pengar på en bra bil. Prefacelift typ 98 borde ge valuta f pengarna men facelift är trevligast. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.