|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Olve då är din en 00a ellerhur? Ringde du till bmw eller för att få reda på att det var 98/11? |
|
|
Lycka till.Kolla gärna på andra 7.or oxå så du har nåt att jämnföra med, Den springer nog inte iväg.. olve |
|
|
Kollade dit chassinumret på vv och sen på BMW VIN Decoder såg då prod,datum.min är svensksåld,då ser man det på vv när den gjordes. olve |
|
| Olve. Får se hur fin denna är först. Och om priset går att förhandla vid en evt. affär. | |
Helga |
Ett bra köp om bilen är fin. Mycket kvalitet och du åker/kör som en kung! //Helga |
|
Ja då har man provat en 728 också. Jag vill nog gärna prova ett par till innan jag bestämmer mig. Dock ljuvlig komfort det lilla jag provade. Kanske ska prova något annat motor alternativ också? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gör för all del inte det :DDD Då blir det ingen 728 :) ///MVH Hasso Länk |
|
Nämn vilken bil som helst med vilket motoralternativ som helst så ska jag tala om varför jag valde att köpa en manuell 728 istället. ;-) Mvh Janne |
|
| 316 e30! | |
| för liten :-) | |
|
100 hästar till är inte fel. V8:an känns helt rätt. (Tycker man bensinpriset är för högt, då ska man inte köra omkring i 2 ton) Manuell låda känns mer relevant i en 3-serie (få se om det dyker upp nått kul exemplar så att man har ett komplement i garaget). Jag har kört manuellt i 25 år, men jag har inte saknat manuell låda i 7:an. Jag har flera gånger på kul slagit över lådan i "manuellt läge" men jag tycker det är svårt att "växla manuellt". Motorvarvet är svårt att höra (man ska ju inte behöva kolla på varvräknaren)eftersom bilen är så väldämpad, man hör nästan mer däcksljud än motorljud. Det är kul att klicka mellan växlarna ett tag sedan slår man på autopiloten igen. /N |
|
|
Har mailat på en till 728 i den prisklassen. Får se hur det blir. Tycker det är lagom bensin räkning. Efter att ha haft 300zx dubbelturbo för 2 år sedan är jag van att det allt som oftast drog 2 liter eller mer per mil. Men eftersom jag åker till Italien varje år så vill jag ha en "soppa snål" lyxkryssare att åka i. Va tänkt att köpa nyare och vassare bil men efter ett kraftigt fall på börsen försvann de slantarna. Då vill jag ha en bil jag kan ha ett par år och jobba ihop pengar. Och då tror jag 7-serien passar utmärkt. Rätta mig om jag har fel? /Micke |
|
|
Haha... det är inte ofta man får höra att någon köper en 7-serie för att spara pengar :-) Nej seriöst, en 728 som modell är säkerligen ett mycket bra val. En bra kombination av hög komfort & säkerhet samt för storleksklassen en mycket återhållsam driftskostnad. Men jag tror att de flesta som ägt en bil med M60 / M62 kan nog intyga att saknaden av de 2 extra burkarna blir stor när man går ner till en rak 6:a igen. (därbland även undertecknad) :-) ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
På långfärd så skiljer det inte så mycket i förbrukning mellan 728:an och 740:n, prisskillnaden på en resa till Italien rör sig om en hundring eller två. /N |
|
| Nisse N: Jag är ute efter facelift. Då skiljer det i pris :) | |
|
Positivt är ju helt klar att det är en tidig import med samma ägare i Sverige sedan den kom hit. Hans sätt att formulera sig tyder på att han inte själv importerat den utan att han köpt den i Sverige så en kontroll av garantidatabasen kan förhoppningsvis ge svar på att den inte rullade mer än 2000 mil under sitt första 1,5 år i Tyskland. Mycket bil för pengarna om man prioriterar komfort före prestanda. Säkert ett helt ok köp om man tänkt behålla bilen ett tag. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Jag har mailat på en liknande nu som är importerad 99. För 100tkr med 10000 mil på mätaren. | |
|
Har du kollat vart försäkringen hamnar för din del? Du är ju i samma ålder som jag är, så försäkringen kan inte vara direkt billig. Men statiskt sett borde den vara billigare än en 3-serien som ofta körs av ungdomar som råkar ut för missöden, en 7:a rattas ofta av äldre herrar. Jag var faktiskt lite sugen på den 728:an med 9200 mil också, men just nu har jag inget behov av en så stor bil men det är helt klart väldigt mycket bil för pengarna! Lycka till & håll oss uppdaterade! |
|
| Den jag provade, vet någon vad det kostar att få milen kollade i ljusmodulen? Något jag gärna gör på en bil jag ej importerat själv. | |
|
Kontroll av ljusmodulen är inte så säkert då den går att manipulera! Begär garanti utdrag från BMW Tyskland istället! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.