|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad det finns för alternativ till att enkelt och billigt få några extra hästar i min 316 Compact 95? Hur mycket ger t.ex. ett sportluftfilter? | |
|
Sportluftfilter ger inga hästar utan underlättar luftintaget till motor. Chip ger max 10% mer hk o kostar 2000kr eller mer. Det är inte billigt, allt ofta kostar i 5 sifriga. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Enklaste möjliga steg 1 trim ärväl det som gäller om det inte skall kosta pengar.. Chiptrim från It´s fun (lägsta pris garanti) Länk Skall enl. leverantör ge +8 häst och +15nm kostnad. 2500:- monterat o klart Öppet luftfilter på orginalplats. Hjälper chipppningen att levererar det den lovar. Ev. något lägre bränsleförbrukning om du håller efter filtret. Leverantörer bland andra: Länk Annars gäller det vanliga.. Se till att tändstift, tändkablar och liknande är i bra skick. Ta bort gummimattan under gaspedalen (det hjälper faktiskt). Stäng av AC´n och släng ut onödig vikt alt. gör med lite soppa i tanken (efter att ha strippat och kört min gamla honda utan inredning och med 1/8 tank blev jag förvånad. bilen var nästan 1 sekund snabbare till 100!) //amullo --- |
|
|
Enklast och billigast per hk är väl att byta motor? Byta till en vanlig 318 motor torde inte vara allt för svårt. Vet ej med is motorn. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.