|
|
|
|---|---|
|
Har kommit över 2 motorer nu, 328i Aut -95. m3 6:a manuell -94. frågorna är många, går det att sätta i m3 6:ans motor med växelådan som sitter i nu (320i aut)? går det utan att bli helt barskrapad? 328 automaten, är den betydligt enklare att sätta i pga att det just är automat? sista fråga, är det någon större skillnad mellan 328 och 320? mvh jon | |
|
Det går inte med enkla medel att få M3 motorn att lira med 320:ns växellåda. Det är stor skillnad på 320 och 328. Mvh Björn Länk |
|
|
Köp en begagnad ZF låda annars... går att få tag på ganska hyfsat iaf. Tänk på att 528 och 328 har samma... Bör ha gått lugnare till i en 528... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Vanliga 325 lådorna passar oxo, och kanske är lättare at få tag på. Dom håller också. | |
|
Ok så vad ni säjer är att exempelvis 325:ns automatlåda funkar med m3 6:an? Vad behövs förutom själva motorn, elektronikbox av något slag? mvh jon |
|
| egentligen inte stor skillnad mellan 320 óch 320.. inte fysiskt iallafall. | |
|
Enda kravet är att det ska vara en automat låda till då ja åker långa sträckor genom europa etc. vilke automat skulle ni rekomendera/fungerar ihop med m3 6:an? mvh jon |
|
|
Nu kanske du missförstod mej.. Visst passar 325 automatlåda. Men du måste i vilket fall ha elektrotiken inkopplad. Och den är ju inte det på M3 motorns kabelstam. Om du plockar bort växellåds elektroniken från din 325, och sedan bygger dit den på S50 motorns kabelstam. Då kan det funka. Jag har gjort samma sak, fast bara plockat bort. Det ör egentligen bara 2 kablar som är gemensamma men... Det är bara för mycket jobb... Jag tycker att du ska strunta i det istället. Om du vill åka med automat, få du nog hålla dej till M50 motorn. Du kan ju byta till en 328 motor med 325 insug? Det blir iaf, lite bättre än en 320. Jag har läst lite häromkring, och det verkar som om folk e överens om att detta ger runt 210-220 hk. Och det är ju bättre än 150. Det blir för mycket jobb att bygga om S50 till att passa automat. ´(jag har en 328 med 325 insug, om du vill byta ;-) jag lägger en slant emellan) |
|
|
S50 med SMGI ;) Mvh Jojje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.