|
|
|
|---|---|
|
Hoppsan, när jag var på väg hem igår passerade jag två bilar parkerade vid E6:ans vägren. Den bakre var en till synes helt vanlig vit VW skåpbil - men med "dolda" blinkande blåljus! Att bli tagen av en civil polispersonbil är väl en sak, men att bli tagen av en sivil polisskåpbil... Jag hade ingen aning att polisen körde sådana! Och i all förvirring glömde jag ta regnumret... Sorry. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) | |
|
En arbetskamrat fick sin nuna fotograferad av polisens vita kameraskåpbil när han framförde sin bil i 10km/h över rådande hastighetsbegränsning. /Anders |
|
|
En civil grå motorcykel (BMW :-), såg jag "in action" på E4 norr Uppsala häromdan läskigt diskret i alla avseenden. |
|
|
Läste nånstans att det ska finnas informations tavla där alla hastighets kameror står. Då det är poliser som byter mot lagen o dom får inte heller stå hur dom vill o var dom vill t.ex. "vändplats för vägållnings fordon". Där är det parkeringsförbud o det gäller polisen oxå! Glöm inte att civil polis måste legitimers sig! Hur annars ska vi veta att det är polisen o inte några skuma typer? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Fram för fler BMw-cyklar i trafiken - även om dom är civila polisfordon! Då blir det ju till sist helt omöjligt att fortsätta att vara ögontjänare i trafiken (om man vill behålla lappen,vill säga). Huga! F |
|
|
Grabber: Informationstavlorna är lag för AUTOMATISKA hastighetsövervakningskameror. Om det står en polis bakom linsen så får de stå var de vill. |
|
|
Ja, om det är en polis där men jag menar bara ställa bilen o åka därifrån. Dom får inte göma sig heller... En piolsbil blev mossad av en timmerbil för ett par år sen i södra norrland pga nåt liknande. Hur som helst, det går att kringgå det mesta. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Dom har en vit 318i eller 316i compakt också! I malmö då... | |
| i vår kungliga hufvudstad finns det en mercedes v220 (8/9 sits) också. inte heller den var särskilt svår att genomskåda. Tonade rutor, inga emblem, ingen reklam precis under bakre regplåt... | |
|
I Jönköping har dom en VW buss, grön med ikke tonade rutor runt om o det syns vem som sitter i den. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.