|
|
|
|---|---|
|
Hittade rost under huven i framkant på min 323Ci-00, bilen är uttagen i maj 00, alltså för sex år och en månad sen, finns det nån chans att få det på rostskyddsgarantin? Nån som har erfarenhet. BMW CS #5206 | |
| Nej, är det svaret jag har fått vid liknande omständigheter. Har även läst i många trådar att de är stenhårda på datumet. | |
| (upptäckte också också rost i framkant på huven, under plåtvecket på min 99a i vintras) | |
|
Chanserna är enormt små om du inte har en väldigt bra kontakt på Bmw som du köpt nya bilar genom åren av eller liknande. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Gör en förfrågan omedelbums! borde funka är min erfarenhet. Mvh Asken |
|
|
De är VÄLDIGT frikostiga under garanti tiden, men också VÄLDIGT hårda på garantins utlöpande. Jag har en god vän som var 4 dagar försen på sin e39 och han fick blanknej. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag hade samma problem hittade rost under huven, 2 mån för sent typ. Inte en chans, han kunde inte göra någonting. Dock trevlig kille. ROST SUGER!!! Bilcancer..... |
|
|
Jag var på BMW i Gbg idag och visade bilen, han sa att BMW är väldigt generösa under garantitiden, men sen är det blankt nej. BMW CS #5206 |
|
|
Det var som jag befarade. Vad jag kan komma ihåg är dock en ny huv inte så enormt blodigt dyr som man kan tro. Annars finns ju lösningen M3-huv från Schmeidmann eller liknande :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
En M3-huv hade ju inte suttit fel, men rosten är ju bara på undersidan, så det går förhoppningsvis att stoppa den där under en tid i allafall. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.