AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.195

Daytonaviolett vs Technoviolett

Någon som har bild på vardera färg på bil?

vad e det som skiljer dessa ifrån sig? någon mer "blåare" än den andra eller?
vad tycker ni? om ni fick välja någon av dessa kulörer?

Mvh
Har nu hittat bilder på dessa färger.. har bara grymt svårt att "bestämma" mig för vilken av färgerna e snyggast?

kom gärna med era synpunkter....

Daytona är snyggast, så klart ;)

Nejdå, båda två är väldigt läckra. Technoviolett är lite blåare i nyansen, och jag inbillar mig att den innehåller lite mer metallic. Jag tycker att Daytona har lite mer djup, och är lite snyggare.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Min är technoviolett och jag tycker färgen är oerhört läcker!
Vilken av kulörerna som är snyggast är en svår fråga..

kanske passar daytona bättre på 5 Serie och Techno på 3 Serie... Jag skulle också ha otroligt svårt att bestämma vilken av dessa färger jag tycker är snyggast..
Enklast är nog att ställa 2 bilar med vardera färg jämte varandra och begrunda länge;) Bilder brukar oftast inte göra bilen rättvisa.

jag vet sj att min bil nästan kan skifta i nyans i olika ljus (svart/blå/lila/grå helt broende på ljuset) ibland när jag tittar på bilen i garaget ser den inte alls ut som när den står ute på gården.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Wingard: ja bästa e att se dessa färger IRL innan man bestämmer sig.. men blir nog lite svårt att hitta en av varje färg på samma parkering..:-)

ps. du råkar inte ha vägarna förbi sthlm tillsmaman med kalle? :-)
Technoviloett av de 2 du nämner...men snyggast är Madeirasvartmetallic:-) Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jo jag bor bara ca 50 mil från sthlm så jag kan ta en sväng upp bara så du får kolla på den lite;)

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.