|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter en välskött 328 Coupe. Krav är rostfri, ej vit eller annan "oattraktiv" färg, under 15 000 mil, klimat, sportstolar, manuell låda, samt bra dokumentation. Känner mig mer sugen på en tråkig orginalbil än nån söderkörd tokstylad 18-årsbil. Har hittat två annonser. Länk Skall kolla på denna i morgon, skall ha bra dokumentation, det är ett par som haft den sista tre åren och den är i mycket fint skick och helt rostfri enligt ägaren. Tycker 85 000kr känns väldigt högt, köparen är villig att diskutera priset, men hur mycket vet jag ju inte ännu. Länk Lite roligare utrustad, har inte kommit i kontakt med ägaren ännu. Vad tycker ni? Skriv vad ni tror är rimligt att "marknaden" är villig att betala. Inlägg som mest handlar om att visa "hur bra affärer jag gör minsann" är lite mindre intressanta. | |
|
Tycker de e lite dyra, jag skulle inte ge över 80000 för en "så gammal" modell gjorde mig precis av med min 328:a den var ungefär som den nedre anonsen fast med Automat och den hade jag inte räknat med att få över 70000:-, dock bytte jag in den men handlaren begärde 69000:- för den och jag tror köparen prutade nog lite iaf.. det är ju nackdelen när det finns två nya modeller över den. Men det är ju fortfarande mycket bil för pengarna.. Sajlor |
|
|
Peter M: Valet mellan dessa annars likvärdiga bilar beror lite på vad du vill ha när det gäller utseende känns det som. Jag menar standard paket på den första (tråkigt) och M-paket på den andra. Utan att ha upplevt bilarna hade jag köpt den andra med M-paket då jag tycker att det är absolut det snyggaste paket på en E36 och att det är stor skillnad på en E36 med M-chassi och en utan. Den andra bilen inbringar helt klart ett högre värde enl. mig om skicket är likvärdigt med den första. MEN det "höga" priset på den första bilen kan dock vara en indikering på att den är i extra fint skick. Åk och kolla och provkör båda bilarna och ta sen ställning, första känslan med bilen säger en hel del. Lycka till. Mvh Jimmy |
|
|
Jag tänker inte värdera någon av bilarna då värdering av E36 alltför ofta tenderar att resultera i direkta personangrepp från personer som alltför väl vet vad bilen INTE kommer att säljas för :-) Vill du ha en värdering från min sida är du istället välkommen att maila mig. Problemet är att en E36 -97 idag är en gammal bil med hutlösa driftskostnader och ett rykte bland allmänheten som trafikens svarta får. Jag skulle vilja påstå att det är mycket svårt att finna en helt rostfri 10 år gammal 12-15000milare om du verkligen synar den i alla dörrskarvar och under gummilisterna. Ovanpå detta lär en sådan bil ha en hel del reparationer runt hörnet. Därför lockar numera dyrare E36:or ett fåtal entusiaster, vilka ofta är mycket kräsna när det gäller mil, dokumetation, utrustning, färg och skick. I kombination med prisras på tidiga E46 är alltså marknaden för "normala" E36:or inte särskilt het längre. Detta leder till att du som köpare bör ha ett bra utgångsläge inför en affär. Det finns en poäng i "jimmyboys" inlägg att välja en M-paketsutrustad bil, problemet är att i det flesta fall säljs då bilen av en entusiast som i sin tur betalat alldeles för mycket för bilen och således tar en prutmån på 10% av annonspriset som en direkt förlämpning. "Man får vad man betalar för" brukar det låta, problemet kommer förstås den dagen när du själv skall sälja bilen och du insett att du betalat alldeles för mycket för vad du egentligen fått :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.