|
|
|
|---|---|
|
Hej! IMorrn blir det av att sätta in den ny renoverade M30 motorn, har dock en liten fundering ang automat oljan. När jag tog ut motorn så föjlde även "den stora klumpen" som sitter i startkransen med. Där av rann det ut en massa atf olja från automatlådan. Ska montera tillbaka "klumpen" och sätta dit en ny packbox imorrn. Fungerar det att bara fylla på ny automat olja genom mätstickan? Måste man ha bilen igång för att få ner någon ny olja? Eller vad är bästa sättet? Mycket tacksam för svar! Vill inte klanta till det och ha sönder lådan på någe sätt :) | |
|
klumpen=convertern. Det är väldigt noga att den monteras rätt i lådan så inte pumpen i lådan pajar, åtminstone är det så på andra lådor. Det brukar finnas hack i rörstumpen på convertern som skall passa i urtag i lådan. Har du otur knäckte du för mycket i ingående axeln i lådan då du tog ur motorn. Olja fylls genom mätstickans hål. Kolla oljenivån med motorn avstängd först. Fyll upp till maxnivå innan du startar motorn, sedan får du fyla på igen efter att du startat. /Mats J |
|
Paap Reeder |
... vill undersrtyka det Mats skriver! Man kan aldrig var nog noga med dessa hack på convertern som skall jacka in i pumpen. Convertern skall vara klart innanför kanten på sprängkåpan. Eftersom pumpen går lätt är det svårt att känna när exakt klorna jackar i. Jag borrade ett 7 mm hål i sprängkåpan så jag kunde dra en vanlig bonntråd tvärs över convertern som jag efter mont kunde dra ur igen just för att hålla den på plats. Lycka till. MVH /// Paap R |
|
Hej! Tack för era tips! Nu sitter klumpen på plats. Det var lite piller innan man fick den dit den skulle vara. Känns bra att man bytte packboxen, den gamla var inte mycket attt hurra för! Idag är det motorns tur :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.