|
|
|
|---|---|
|
Om ni läser lite här: Länk Så ser ni att en BMW120d kom femma i 24-timmars på Nürnburgring i fett motstånd. Inga dåliga bilar att slåss mot. Kolla resultaten: Resultat 34:e Zürich ADAC 24h-Rennen Nürburgring Nordschleife 2006. 1. Porsche 911GT3 (Luhr, Bernhard, Rockenfeller, Tiemann), 151 varv 2. Porsche 911GT3 (Alzen, Alzen ,Ludwig, Abt), + 1 varv 3. Dodge Viper GTS-R (Huppert-Nieder, Gerhard, Mohr, Tiebensahm, + 9 4. Porsche 911GT3 (Lambrecht, Hemroulle, Schoysman) + 11 5. BMW 120d (Hürtgen, Stuck, Hennerici, Schubert) + 13 6. Porsche 911GT3 (Schratz, Siegler, Klasen, Viebahn) + 13 7. BMW M3CSL (Adams, Dörr, Hennerici, Vogler) + 14 8. Porsche 911GT3 (Williams, Perry, Cooke, Reeves) + 14 9. Porsche 911GT3 (Quinn, Quinn, Baird, Bell) + 14 10. Porsche 911GT3 (Silvester, Dill, Marsh, Bonk) + 15 | |
|
Duktig förare i den med. Hans-Joachim Stuck kan ringen han. Länk Länk Länk |
|
|
Men det var sonen, Johannes Stuck, som körde denna 120d... Den gamle körde M3 men fick bekymmer. /Erik |
|
| Okej där ser man. Bra gjort av lillkillen! | |
|
Nu kanske jag verkar lite okunnig, men vad menas de +13 varv som omnämns? menas det att 120d´n körde 151 + 13 varv? Det betyder ju i så fall 120n hann med fler varv än den vinnande GT3an, vilket skulle vara konstigt. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Mugge :13 varv efter blev dem i 120D, nu när jag tänkar på det så är + lite förvirrande. Grymt gjort iaf jag kan tänka mig att Audi dieslarna kommer röja på Le Mans om dem kör i år då! Mpower |
|
V12 LeMans |
betan : "Audi-tdierna" körde på Le Mans samtidigt som 24 timmars på "ringen" . Audi etta och trea , med Tom Kristensen i den bil som blev trea . Nürburgringracet startade kl 15:00 och Le Mansracet kl 17:00 i lördags . Ja , jag blev imponerad av 120doch av "Stuck III" . Såg att även en bil med dubbelturbo-dieseln var med på Ringen . |
|
betan, tackar för förklaringen. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Är det någon som har någon aning vad det är för modifieringar gjorde på 120d. Det är ju inte direkt någon 163hk bil.......Vad tillåts egentligen i 24-timmars? Allt?? Mvh Mats/Alpinvit 130 |
|
|
Kansske baserad på denna: Länk /Erik |
|
| Ooops läste inte allt... Står ju till och med att den skall köras i 24-timmars av bland andra Stuck... *slår huvudet i bänken för att se om det blir bättre* | |
|
Okej, det är den alltså! Har den som bakgrundsbild på skrivbordet på datorn :-) Men det är verkligen imponerande om bilen bara har 245 hk att placera sig så högt, om man jämför med tex en Porsche GT3 som orginal har 381 hk (Mark 2) som dessutom är en sportbil och hur mycket man än tycker om 1-serien så är det ju faktiskt bara en golfklass bil ! Imponerande verkligen av 1-serien!!! Mvh Mats/Alpinvit 130 |
|
|
245 PS låter kanske inte mycket, men vridet på 450Nm är ytterst betydelsefullt i sammanhanget, liksom den relativt sett låga förbrukningen. Avspänd körning med få växlingar gör det lättare att hålla tempot under långa körpass, och lång räckvidd innebär få (tidsödande) depåstopp för tankning. Bilen väger dessutom drygt 300 kg mindre än min standard-120d, hur man nu lyckats med den bantningen..... Hur som helst, imponerande resultat. Hatten av! /// Gunnar E. |
|
|
100 l diesel. :D Man tar sig en bra bit på det om man kör på 0,55/l. Tro nu inte att jag menar att racingbilen drar 0,55......... Gissa Toppfart? 280km/h |
|
| eller snabbare.:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.