|
|
|
|---|---|
|
Hejsan blitt väldigt sugen på att måla mina bromsok! vilken färg rekomenderar ni både typ och kulör?? hur går jag sedan till väga?? måste man demontera ner hela oket eller går de att rengöra grundligt och målas på plats om man maskerar duktigt runt om kring? | |
Stekaren |
Beror på bilens färg tex. Ta av oket, alternativt vrid rund det med ena handen när du blästrar det, dock är det jobbigare. Måla med en lack som tål värmen. |
| Sorry glömde ange bilens färg! artiksilver metallic med väldiga reservationer för stavning kl är 7 på morgonen ! färgkoden är 309 tror ja i alla fall | |
|
Oset: Jag rekomenderar dig att måla/pensla dina ok på plats med Hammarlack efter en nogrann rengörning med stålborste, tryckluft osv. Hammarlacken står pall värmen och du får ett kanonresultat om du målar oken ca 2-3 gånger med tunna lager. Färgen är ju en ren smaksak men jag hade nog valt silver eller svart till din bil. Ska själv måla oken på min "nya" 330 på detta vis så fort jag får tid. Har gjort det på samtliga bilar jag haft. Lycka till / Jimmy |
|
|
Rekommenderar också hammarlack. Jag hade valt silver. |
|
|
Jag har också målat mina 2 senaste BMW´s me hammarlack. Blev kanon!! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Hammarlack funkar bra men den silvriga färgen har en tendens att blir vit när oken blir riktigt värma. Annars funkar det kanon. Jag målade mina med värmebeständig lack nu funkar nästan bättre. Mvh Björn Länk |
|
|
Har ni nå bra färgtips till en solid mörkgrön e34a? :) Mvh Tobbe |
|
|
peeek: tycker du skall välja nån neutral färg som inte sticker ut för mycket. Kanske en gråsilver nyans eller liknande. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.