|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad som krävs för att montera en S14 i en 318is E30. Hur mkt grejor behövs från M3 E30 (grenrör, växellåda, el etc), vad bör man tänka på etc? Känns som en billig trimning jämfört med att ge sig på M42:an... :) | |
|
Du har inte funderat på att köpa en 320is istället? Tror det blir billigare och betydligt smidigare? Går dessutom att besikta och försäkringen gäller fullt ut. Men jag förstår nöjet med att skapa nåt eget och s14 är en rätt go motor. Racerbilen: Länk |
|
|
Jovisst kan det vara ett alternativ, men jag tror det blir billigare/roligare att bygga nåt själv. :) Nå, nån som vet vad som krävs för ett sånt motorbyte? Tack på förhand! |
|
| Krävs ingenting, det är ju samma block och växelådan passar. | |
|
Va? Har en M42 och en S14 samma bultmönster till växellådan? Är du säker på det där Isåkare? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Nej 100% säker är jag inte förens jag provat själv. Men blocket härstammar från M10/M30 och växellåds mönstret är inte ändrat mig vetligen. M5 E34 växelåda passar på S14, det är jag 100% säker på, för en sån satte vi på polarens M3a förra sommaren. |
|
|
Nej det är inte samma, det är jag 100% säker på. Eftersom han skriver 318is förutsätter jag att han menar en med M42 motor, menar han 318iS så är det en M40 motor i och då är det samma bultmönster som till M42. Hade det däremot varit en M10 så hade lådan passat. --- /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.