|
|
|
|---|---|
|
Kollat runt på dom flesta sidorna under kategorin "säljes" jag har inte hittat någon ? Kan man kolla hur många som finns kvar på t.ex Vägverket eller någonstans ? | |
|
Det skulle vara bilregistret (vägverket) isf. Kolla på www.vv.se vad har dom för info eller tele nr o ring dom men förklara väldigt tydligt vad är du ute efter så kanske kan dom ta fram en lista för nån hundra lapp eller sånt... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Inga problem för Vägverket att få fram, men det kostar pengar. Vet inte vad det kostar idag, men när det var aktuellt för min del så backade jag pga priset. | |
Stekaren |
Sånt där ligger på mikrofilm antar jag och då blir det lite dyrare. Tror inte ens det är vv som har det utan något statligt uppe i norr, "Svar Riksarkivet" ser jag när ja kikar på en faktura. |
| Vägverket har naturligtvis alla bilar som är registrerade i detta land datalagrade och inte på mikrofilm. De levererar svaren i bl a Excel-format. Vad Stekaren har betalat Riksarkivet för vet jag inte, men det handlar garanterat inte om en förfrågan om hur många exemplar av en viss modell som finns registrerade i Sverige. | |
Stekaren |
Nej det kanske var enskild bil innan 94. |
|
Det finns en kille här på forumet som har tillgång av ett utdrag från bilregistret daterat hösten-2001, det är lite mycket begärt att få ut alla 82: or, men enskilda modeller kan troligtvis ordnas, typ BMW 7 serie, Golf GTi, Honda Quintet, Talbot Matra Rancho. Jag kan kontakta honom och höra om sådana önskemål är möjliga. Gäller det endast frågan, hur många 82: or överhuvdtaget, kan nog Vägverket svara på frågan, om dom har sådan sökmöjlighet. Mvh Stephan |
|
Paap Reeder |
... - 86 behövde jag veta vilka Toya Starlet 1,2 DL vita som var reggade i Ö-götland. Skulle kostat mig ca 3000:- då ... så jag låg kvar i respiratorn och tog det lugnt istället. (På den tiden låg väl filerna på ABC 80) MVH /// Paap R |
|
Jag har fått nformation uppläst av vägverket i telefon gratis. Dock så var infomation på modelkod så en var lite missvisande. jag hade en Morris 1100 traveller -68 och ville veta hur många fler det fanns och då fanns det 3 till med samma modellkod, men jag har känner till fler så det fanns nog flera flera olika modellkoder på samma typ av bil. Lars Finbilen:Länk |
|
|
får ringa och höra med VV ! skulle bli kul o höra hur många som finns kvar ! Tack för alla tips! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.