AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.436

Kan man kolla hur många bilar som finns kvar av års -82 ?

Ne
35
Nextlife
320i Sedan -94
Kollat runt på dom flesta sidorna under kategorin "säljes"

jag har inte hittat någon ?

Kan man kolla hur många som finns kvar på t.ex Vägverket eller någonstans ?

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det skulle vara bilregistret (vägverket) isf.
Kolla på www.vv.se vad har dom för info eller tele nr o ring dom men förklara väldigt tydligt vad är du ute efter så kanske kan dom ta fram en lista för nån hundra lapp eller sånt...

BMW - Beroende Med Wilja!
Inga problem för Vägverket att få fram, men det kostar pengar. Vet inte vad det kostar idag, men när det var aktuellt för min del så backade jag pga priset.
Stekaren
Sånt där ligger på mikrofilm antar jag och då blir det lite dyrare. Tror inte ens det är vv som har det utan något statligt uppe i norr, "Svar Riksarkivet" ser jag när ja kikar på en faktura.
Vägverket har naturligtvis alla bilar som är registrerade i detta land datalagrade och inte på mikrofilm. De levererar svaren i bl a Excel-format. Vad Stekaren har betalat Riksarkivet för vet jag inte, men det handlar garanterat inte om en förfrågan om hur många exemplar av en viss modell som finns registrerade i Sverige.
Stekaren
Nej det kanske var enskild bil innan 94.
Det finns en kille här på forumet som har tillgång av ett utdrag från bilregistret daterat hösten-2001, det är lite mycket begärt att få ut alla 82: or, men enskilda modeller kan troligtvis ordnas, typ BMW 7 serie, Golf GTi, Honda Quintet, Talbot Matra Rancho.

Jag kan kontakta honom och höra om sådana önskemål är möjliga.

Gäller det endast frågan, hur många 82: or överhuvdtaget, kan nog Vägverket svara på frågan, om dom har sådan sökmöjlighet.

Mvh Stephan
Paap Reeder
... - 86 behövde jag veta vilka Toya Starlet 1,2 DL vita som var reggade i Ö-götland.
Skulle kostat mig ca 3000:- då ... så jag låg kvar i respiratorn och tog det lugnt istället.
(På den tiden låg väl filerna på ABC 80)

MVH /// Paap R

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag har fått nformation uppläst av vägverket i telefon gratis.
Dock så var infomation på modelkod så en var lite missvisande.
jag hade en Morris 1100 traveller -68 och ville veta hur många fler det fanns och då fanns det 3 till med samma modellkod, men jag har känner till fler så det fanns nog flera flera olika modellkoder på samma typ av bil.
Lars

Finbilen:Länk
Ne
35
Nextlife
320i Sedan -94
får ringa och höra med VV ! skulle bli kul o höra hur många som finns kvar ! Tack för alla tips!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.