|
|
|
|---|---|
|
Tjaba! Jag har general knas på min E34 -90 som jag hoppas att någon van el meckare kan hjälpa mig med!? -Vindrutespolare funkar bara på konsentrat och torkarna funkar bara på full effekt. -kupé fläkten startar när man kommer upp över 140 km/h! :D -c-låset funkar inte. -motorn till huvudspolaren är urkopplad, när den är isatt så har jag ingen el alls i bilen. -samma sak med motorvärmaren, ikopplad så dör all el.. Har klurat på jordfel men har problem att hitta alla jordflätor,antar att det sitter några bakom instrumentpanelen men har ingen lust att riva ut den utan att veta att det finns någon där bakom som kan vara felet.. Skulle vara evigt tacksam om ngn visste ngt eller har något bra tips om var jag kan vända mig.. Mvh:Leo | |
|
Det var väldigt konstigt el fel! Hade massa el fel på min förra bil (525 -90) men inget sånt. Det är sånt jobb som man måste mäta spänning i alla kablar o leta om ingen annan har haft det tidigare o vetnåt om det. Motorvärme ä ju inte beroende av bilens el så det är ännu konstigare!!! Du kan koppla sladen från konsetrerat spolning till vanlig tills vidare... Torkarna - tyder på att dom har ingen kontakt med hastighetsgivaren, den har med intervalen att göra... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Huvudsäkringen? Kollat den? *BAWORAK* |
|
|
Lol! Vilka konstiga fel. Huvudsäkringen kan du kolla. På din modell sitter den på fjäderbenstornet på passagerarsidan. En liten plast mojäng, stor som en tändsticksask ungefär. Öppna den så ser du huvudsäkringen. Om du följer minus kabeln från batteriet, så hittar du en stor jordpunkt mellan karossen och motorn, smörj upp den med polfett, och putsa rent från ärga. Sedan finns det en möjlighet till. Det är general modulen som sitter under baksätet, kostar en femhundring på skroten. Är dock osäker om det sitter en sån på 518. |
|
|
Just det, glömde skriva... Har du dragkrok? Isåfall, kolla släpvagnskontakten! Vanligt att de ställer till konstiga el fel om de är gamla. |
|
|
Jag tog bort alla relä'er igår från säkringsboxen och öppnade dom jag kunde öppna lätt. det visade sig att den stora röda som var till spolningen av framlyktorna var helt sönder smält inuti! satte tillbaka alla idag utom den men läget var oförändrat ända tills jag tänkte kolla GM modulen.. öppnade och inga av kontakterna var ärgade eller missfärgade på ngt sätt. satte dit allt igen och kollade släpvagnskontakten vilken visade sig vara utdragen bakom kontakten och helt ärgad o rostig,(bilen är relativt ny-inköpt)tog bort den och tejpade alla kablar separat för att inte få (en till) kortis. GISSA om jag suckade när jag slog på tändningen efter det och vindrutetorkarna går för full mutter och går inte att stänga av?! =D Vet faktiskt inte vad jag ska göra med skrället?? *LOL* ngn som vet någon bra el-mek som kan BMW i sthlm området? BMW tar 995 kr + moms i timmen för manuell sökning så det går bara inte.. Om någon har ngr andra bra tips eller ide'er så shoot, testar vad som helst snart;) Mvh:Leo Ser INTE fram emot att åka till jobbet imorron... |
|
|
Det är inget säkringsfel antingen har du fel på nått relä eller så har du probs med "jordningen" kolla upp jordningen ordentligt. En annan felkälla är ju just datorerna. Datorprogrammen gjorde sina första inträden i denna bilens värld. Å dom här problemen är svåra för dig som konsument att kontrollera. En verkstad kan i så fall tala om vad det för fel. Jag gissar på jordfel?? Vad VET ni?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.