AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.344

Hej, finns det ngn härifrån som bor i Halmstads trakten?

hampe m3
Suget har börjat rejält nu igen, men denna gång på en m3 cab (E36a) har ringt på varenda en förutom 2 st varav denna e den ena Länk .

2 ägare + denna bil firma sen 96 då den togs in i sverige låter ju ej fel, samt full service bok.

Dom tidigare jag ringt på har inte riktigt passat mina krav, då service böcker tydligen ej ska stämplas, eller är helt önödiga, samt små skavanker, så som el fel, bucklor, revor i skinet, sprickor i fronten, bak rutan mm mm.

Kommer att ringa Sannarps Bil AB i morgon men har ej för höga forhopningar då jag kollat igen deras andra objekt, "sport bilar" verkar inte riktigt vara den typ av bilar som dom riktat in sig på.

Tänkte om det fanns ngn som bode i området eller rentutav kännde till bilen o dess historik, 50 mil enkel resa känns inte alltför lockande då objekt offtast beskrivs som bilar i ny skick.

Va främs lack skarvar, service boken,skador, missljud, inredningens skick, samt det första intrycket jag va ute efter, så jag har ngt att gå på, mor min har erbjudit sig att åka ner o kolla på den då jag har riktigt svårt att komma från jobbet då jag enbart arbetar i 2 mana team, men vet att det krävs ett lite mer än så, gärna ngn som äger eller har ägt så man vet hur det ska låta och kännas i bilen.

mvh Hampus
öö hm låter lite weird asså ska du skicka din mamma för att kolla på en bmw m3a?? jag säger direkt asså skippa bilen eller ta ledigt än för dyr att bolla me =/ hm ett tips om du åker kolla pedaler mattor klädsel samt mätaren å kolla bilen via en bmw firma som kan kolla historik på bilen etc begär om diarenummer på bilen
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
"diarenummer på bilen"

vad e det?

Enbart stilrent!!!!
Way to go Hampe ! Noggrant ska det vara ! Kan hjälpa dig med att kolla upp ägarna imorgon på jobbet !!!
hampe m3
jockess
Okej, jag skriver som en påverkad bäver, men klart o tydligt är väll det ändå att jag känner/vet att min mor ej kan kolla dom specifika saker som jag är intreserade av att ha koll på.

Desutom vem vet, kanske hela familjen min e m3 fetisher, eller att morsan ägde min förra innan jag köpte den, hur som så e ej fallet.

Du tror inte jag skulle åka ner om jag hade möjlighet, eller varför inte, jag säger upp mig för att kolla på den.

Bra där.

Förstår inte vart i min profil alt skrivna text det står att jag gillar att gambla, har enbart haft svensk sålda bilar med FULL historik, inte full som dom flesta verkar anse e FULL, med låga mil tal som kan styrkas i MINT condition.

--------------------------------

Pimpen, va det inte dig jag bollade lite med angånde den svarta 96 i oct-nov förra året ;)
Skulle va kannon om det inte är för mkt jobb för dig att få tag i namnet på tidigare ägaren så jag kan slå honom en signal.

mvh Hampus
Yes Yo Hampe det var mig, jag ska hjälpa dig !!
Hampe kolla mailen nu !!!!
hampe m3
pimpen, ibland e man extra glad att man just fastnat för dessa bilar, vilken oerhörd gemenskap vi "tokar" har.

Tack för mailen, du har svar där.

mvh Hampus
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
den bilen har körts av en kvinna i 40 års åldern sen den impoterades, känner hennes dotter och dom har ett av de dyraste husen i halmstad så man kan lungt säga att det inte har snålats på den bilen... hon bytte in den mot en 330 touring.. efter henne va de ett äldre par som hade den.. så den har aldrig varit ungdoms körd i sverige iaf.. det jag har sett av bilen kan jag bara säga att den verkar vara i mkt fint skick
mvh tim
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Tim: Hade hon inte en personlig nummerskylt som det stod Pia KB på?

Har ett svagt minne av det???

Mvh
Björn

Länk

Låter onekligen så :) har för mig jag sett henne i en svart 330 touring på senare tid.. hon har haft många fina bilar den tjejen

Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Då stämmer det att hon sålde den till ett äldre par i Halmstad. Ordentliga människor dom också. Har varit hemma hos dom som hantverkare.

Den stod på Rigobil ett tag utan front för ett par år sedan, såg ut som fronten blivit stulen (inte krockad). Allt verkar bra förutom att klädseln ser lite torrsprucken ut på bilderna. Går ju att fixa till för en liten slant.

Bara att köpa!

Mvh
Björn

Länk

Sannarps Bil förefaller vara seriösa och duktiga.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
hampe m3
Hej allihop, tack för er tagna tid, bilen verkade oerhört välbevarad i relation till den stora skaran av m3 som rullar i vårt land.

Sista samtalet jag skulle göra idag va till Sannarps Bil, efter att jag kollat upp det andra, då fick man beskedet att den såldes i går eftermiddag.

Så bilen är såld, men inte till mig ;(

Det verkar tyär så att det ej är meningen att jag ska köpa en ny m3 då det hela tiden händer mig ngt i sammma veva som jag bestämer mig för att ta ut pengarna, föra gången slet jag av mig biceps/bröst fästet o idag då gick foten av, så på väg till sjukan i morse bestämde jag mig, jag tar bilen, ett perfect plåster på såret, men va händer, den e såld.

mvh hampus
au
362
audidriver
540iAT -97
vad jobbar du med då?
låter som ett riskfyllt yrke
hampe m3
Audidriver, Mitt fasta yrke är ställnings montör (bygg ställningar), sen hjälper jag vänner i bland, just nu jobbar jag inget med ställningar alls, lagt det på hyllan ett bra tag nu pga andra skador.

Så foten gick när jag skulle hjälpa en vän o trampade lite fel.

mvh hampus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.