|
|
|
|---|---|
|
Någon som har någon erfarenhet av att koppla in X-Box i bilen? | |
Robsarve |
Ja? tycker Erik |
|
Öh.. Okej!? |
|
Robsarve |
Jaha, du vill veta hur? Det beror helt på vilken övrig utrustning du har i bilen. tycker Erik |
|
Jag ska va lite tydligare: 1. Kan man använda en vanlig omvandlare från 12 till 220V? 2. Det gäller då i en BMW 540iA Touring med TV/Navi om man kan koppla in d till orginal skärmen i bilen? Mvh L-Power |
|
Robsarve |
1. Ja, minst 300 W. Lägg den under bagagegolvet, vid TV-boxen. 2. Ja, det finns AUX-ingång i TVn, men du får bara monoljud. tycker Erik |
|
Hej, Vet inte hur det är till X-Box men till Playstation vet jag att man kan köpa en 12v adapter och det vore kanske inte helt otroligt att det finns till x-box oxå.. Som Robsarve skrev så är det fullt möjligt att gå via tv-modulen och det diskuteras bla här: Länk Mvh Jimmy |
|
Robsarve |
PS går på stabiliserad 12V internt. XBOX är i stort sett en PC och går på +12, -12, +5 -5, och det lönar sig inte att försöka hitta en omvandlare som fixar det. tycker Erik |
|
Tacksam för alla svar! Är det någon som kan en utförlig beskrivning av vad som ska göras. Samt vad som åtgår för "Operationen"? Avser alltså BMW 540iA Touring -97 med TV/Navi. Mvh L-Power |
|
|
Robsarve: Ok, det visste jag inte.. L-Power: Om du läser länken jag skickade så står det exakt vad du behöver för att koppla in sig på tv-modulen.. Du kommer ju oxå behöva en 12v till 220v omvandlare som Robsarve skrev. Mvh Jimmy |
|
|
Glöm inte att jorda video signalen i chassi! Annnars får du riktigt flimrig bild. Jorda även omvandlaren (Brukar sitta en extra jord på "skalet" på omvandlaren) i chassi. Det ger också bättre bild. Om du monterar den i handsfacket så finns ström att hämta i en liten kontakt på baksidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.