AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.209

bmw e36 cupe / sedan ! vilka håll ha baslåda på ?

alex_328
Jag har en bmw 328 e36 .. sedan

Har en mds ogrnal låda med tillhörande basar ..

Lådan är vädlrigt står .. preics så den fick plats i skuffen , ficl lirka in den ..

Nu står basarna och slå in mot baksätet .

Men jag Undra nu som ni har e36 sedan ../ cupe ..

hur har ni era basar ? DVS orgnial lådor .. inga spcial byggen ..

har ni basarna så att dem slår innåt eller så att dem slår utåt .. ?

tacksam för svar..
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Lyssna ut själv vad som låter bäst med dina grejor samt musiksmak , prova också med att fasvända.
alex_328
fasvända :S ??
Sa
98
Sajlor
330 -01
Hallo

Fasvända betyder att du skiftar + & - så den slår på "fel" håll.

I min 328:a fick jag bäst ljud med min MDS dubbel 10:a om den stog och hade högtalarna mot högersidan med typ 7-8 cm mellanrum dvs längs med bilen inte på tvären. Så man fick stor volym luft bakom lådan och ett litet utrymme framför, det e bara o vrida o testa runt..
alex_328
mina fete låda får jag kanpppt in i bilen som den är nu .. kommer aldrig få den på sidan .

ska bygga en bandpasslåda sen .. endå.. !
alex_328
oj glömde. hur stor skillnad är det på att ha skidluckan öppen och inte ? ... någon som provat .. vill ju inte ta bort den i onödan ,,
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ganska stor skillnad.
alex_328
Vart får man tag på ritningar till bampass låda ? .. någon som kan skicka länk ?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Är det Fanatic 12-R eller Fanatic 12-Power ?? Till Fanatic 12-R finns låd ritning här:Länk men till Fanatic 12-Power finns bara ritn på basreflex så den spelar nog inte bra i bandpass.
alex_328
Hewi jag har i alla fall fatboy upphägningen antar att inte båda av dem du skrev har det :S
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du får nästan kolla med MDS om dom kan hjälpa dig med element typ samt lådritning.
vad är skidlucka?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Nedfällbart armstöd i ryggstödet bak med en lucka bakom som öppnar ut till bagageutrymmet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.