AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.254

AUX adapter e46

Undrar om någon vet om det fungerar med en AUX adapter till en bmw e46 Ci -99 med business cd?

Hur väljer man aux ingången? Har enbart am, fm cd knappar på stereon dvs inte mode knapp som jag läst att vissa har.

Tacksam för svar

Mvh
Robert
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Kopplar man in en aux-adapter känner spelaren av detta själv och vips så får du ett tredje valaternativ också ("CD-växlare" i mitt fall, fastän det är en line-in).
Ljuskvaliten lämnar tyvärr en del att önska, så jag ångrar idag lite att jag monterade detta....

Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
ehh... skall nog va "ljuDkvaliten"... och för tydlighetens skull: när man trycker MODE så pendlar den mellan TRE alternativ, mot tidigare bara två.

Ok, tack för svaret.

Nu är det som så att jag inte har någon "mode" knapp. Men jag läste annorstädes att det ska fungera att som så att du trycker flera gånger på cd knappen så switchar du mellan cd-växlare och cd.

Vad använder du för adapter och vad har du inkopplat?

Mvh
Robert
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Jag köpte denna

Länk

Till detta har jag kopplat en Ipod Nano, som i sig låter väldigt bra (när man tex kör den i hemstereon), men tyvärr så är ljudkvaliten via denna adapter inte alls i paritet med CD:n.
Plus - räkna med ett litet helv**e när du skall montera den - det är TRÅNGT bakom CD:n...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.