|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet var man kan köpa trimkamaxlar till M30-motorn? Tänkte se om det finns någon roligare än original mvh Pajen | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
www.motornord.se |
|
Dbilas Länk Finns från snälla 276 till mindre snälla 328 graders. |
|
Paap Reeder |
... kolla med Enem i stockholm. Dom slipar själva bl a. MVH /// Paap R |
|
Tack för svaren ska kolla runt mvh Pajen |
|
Paap Reeder |
... bara en liten erfarenhet efter säkert bortåt 20 000 mil med Schrick i M30- motorn (+ ett tillhörande chip ... annars är det ingen idé) En trimkam är jäkligt bra på högre varv. Den fordrar helt enkelt varv. Efter 4000 - 4500 börjar den verka. Det gör att du kan säkert höja toppfarten säg 10 knyck eftersom du då ligger i dom varven ... Men! hur är det vid vanlig körning? ... utan frustande varv?? Den är seg vid låga varv! För snart 2 år sedan "bestyckade" jag om min M30 till original. Sparken i stolen vid vanliga varv blev klart uppenbar men som sagt man tappade 10 kmh på toppen. Hur ofta har man behov av dessa sista 10 knyck - kontra en bra segdragning? Ja ... körstilen får avgöra. I en E32 skulle jag inte mixtra med detta. I min M535:a ... ?? nja ... tveksamt. Sedan är det så att "det kostar att ligga på topp". Även om du raggar begagnat så kommer axel+packning+fjädrar (annars kan du inte utnyttja varvet) + litet mer småplock som alltid uppstår vid mek ... kommer du lätt att passera 5000:-. Jag brukar säga: spara dom pengarna och åk istället en vecka till mallis. Det kommer du att minnas betydligt längre tid än det gånger du hade behov av de sista 10 kmh. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
+ chip+fullflödesavgass ... glömde detta. Nu är du uppe i 10 pix. MVH /// Paap R |
|
Har kollat runt lite och det får bli en original efter att ha läst svaren mvh Pajen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.