|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har en 528i -98. Mitt problem är som följer: Jag har kört bilen i helgen,ca40mil. Parkerade bilen igår eftermiddag och skulle ta och åka och tvätta den ikväll, men den startar inte. Soppa finns det gott om, olja likaså. När jag vrider om nyckeln så hörs inget, inget klick, stereon startar inte ens, fläkten startar men jag kan inte vrida på mer tryck. Kan inte se att den tjuvdragit ström under natten. Innerbelysning funkar, men elhissarna går väldigt trögt... Tacksam för svar. | |
| Batteriet som gett upp med största sannolikhet...Testa att med starthjälp, startar den då så är det bara att köpa ett nytt batteri | |
|
Batteriet kanske sprucket, cellväggarna. -Phil |
|
|
Tack som fan för dom snabba svaren!! Ja, tanken slog ju mig för en stund sedan att det kan vara batteriet som e slut i och med att elhissarna gick så väldigt trögt... Ska fixa starthjälp... Åter igen, TACK. |
|
|
Rullade igång bilen idag. Den startade perfekt då. Körde en stund och stängde av bilen och startade igen. Funkade bra. Körde lite längre och sen jobbade jag med annat i 2tim och efter dom 2timmarna var den död igen. Nu klickade det precis som om den skulle gå runt. En kompis till mig nämnde något om vattnet i batteriet? Kan det ha något med det att göra så att den tar slut på kräm? Tacksam för svar |
|
|
Säkert dags för batteribyte. Batteriet är underhållsfritt, dvs det är inte avsett att öppnas och fyllas på, skulle knappast hjälpa nån längre stund heller. FP |
|
|
Jag ska ringa i morgon till en BMW verkstad och höra med dom vad dom tror...Skulle bli glad om det bara är batteriet som e slut..Det är ett orginal batteri i den... Tack för dom snabba svaren!! |
|
| Glömde nämna en sak. När jag fick igång bilen med rull så stod det på displayen att den var -40 ute och det fanns igen soppa i tanken, när det e verkliga fall fanns 20liter. Detta problem ordnade upp sig efter ett tag... | |
| Garanterat batteriet som gett upp. Samma sak har hänt mig me både e34an och e39an. Bara att byta tyvärr. | |
|
Ok, då ska jag införskaffa mig ett nytt batteri.. Hoppas att det e bara det som gäller.. Vilket batteri rekomenderas och vilka priser rör det sig om? Tacksam för svaren jag fått!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.