|
|
|
|---|---|
| En fåga till: testade bromsarna på en jag provkörde, det gick inte låsa dom, vet inte säkert om det är ABS i en 325i -88 men antar det. Visserligen var skivorna ganska slitna men man bör väl känna om ABS'en fungerar. Det var en lampa som lyste, den som visar att det slitna belägg så om jag skulle byta belägg och skivor kanske det blir bättre? | |
| Har för mig att ABSen reglerar bromsarna ner till ca 30km/h därefter låses hjulen, osäker dock. I vart fall borde du kunna se "spår" efter din tvärnit trots ABS! Låter som om bilen behöver nya skivor/belägg...Är bättre att köpa en något dyrare bil men utan diverse "småfix", för dessa "billiga" bilar med småfix brukar ha en tendens att bli väldigt dyra i slutändan... | |
| Okej, spår ja det borde ja ha sett, men det tog ganska lång stund innan den stanna. Aja ska fundera på köpet... | |
|
Om ABS:en funkar som den ska ska den inte låsa bromsarna och därmed borde d inte bli feta sträck. ABS:en ska "reglera" bromsarna ända ner till 0km/h, och d känns om ABS:en fungerar! Pulserar ganska kraftigt i pedalen! Sen är d inte så säkert att en -88 har ABS: Blev standard på 325 först -93 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.