|
|
|
|---|---|
|
Hej, för en tid sedan hände ngt skumt med tankmätaren på min E34. Den har liksom blivit digital...dvs det finns bara två lägen; nästan full eller nästan tom. Det spelar ingen roll hur mkt bensin det är i tanken, den visar först 3/4 tank och sedan efter en stund tänds "dags-att-tanka-lampan" och mätaren ramlar ner till nästan tom. BMW-verkstaden säger att jag måste byta mätaren = 2000 pix och inget kul... Vad säger ni, finns det några andra idéer? (Jag kan inte hittat precis det här problemet i forumet.) MVH PS. Om ngn har ett BMW-märke till motorhuven till salu är jag intresserad. Någon har skrapat sönder mitt. | |
| bmw emblemet köper du nytt hos bmw för 40-50 spänn.Spontant låter det som att det är tankarmaturen(givaren) som spökar , går att ohm mäta om du plockar ur den.Det borde inte vara ngt problem att hitta begagnade delar till din bil. | |
|
Ok, tack för tipset. Vet du vilken resistans det skall vara + hur jag mäter den också? Kan det vara kontaktproblem (oxid), eller är det bara att byta? MVH // Torben |
|
| Vad har du för bil? | |
| Det är inte så viktigt att veta Ohmen utan tar du ut armaturen och kopplar på ohm mätaren så skall ohm talet öka eller minska jämnt och linjärt utan avbrott om du påverkar själva "flötet" , det är lättast att se med en analog mätare. Det kan bero på avbrott eller oxid på potentiometern i tankarmaturen om du inte får en linjär kurva , om det vore oxid/avbrott på kablage borde din tank mätare alltid stå på tomt tror jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.