|
|
|
|---|---|
Jantarasena |
Måste man ha ngn form av specialverktyg för att byta tvärbalksbussningar bak på en 520 i 1889 e34? Och hur är det med framvagnen klarar man sig med "vanliga" verktyg. Är ingen stormekare så inga krångliga fraser ;) |
| 1889 så behövdes nog bara en kofot för o få ut spiken | |
Jantarasena |
Det skall givetvis vara 1989.. |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Dessa tvärbalksbussningarna är ju kända som silentblock hos BMW och i teorin ska det inte behövas några specialverktyg. Lossa bulten, ut med det gamla och in med det nya. Läser man andra inlägg verkar det som att en del stöter på både problem när den gamla ska ut och även när den nya ska in. Ta dig gärna en titt när Bosse Bildoktorn eldar loss på en E34 Länk och byter silentblocken - då är det kanske lättare att skapa sig en uppfattning om jobbet. Jo, angående bussningar i framvagnen. Där finns en hel del - någon speciell du tänker på? De mest "populära" att byta är de sk casterstag (många byter hela staget då får man både ny kulled och bussning ihopmonterad och klar) men det finns andra man behöver byta också. |
Jantarasena |
Jag vet inte vad som behöver bytas i fram faktiskt jag har bara hört att det gnäller som F*N när jag svänger (även vid stillastående. Allt skall vara ok enligt senaste besiktining. Hjulinställning måste göras vet jag, men det kan väl inte få bilen att gnälla?? Det är inget mettaliskt ljud låter som bussningsljud.. Några tips? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.