|
|
|
|---|---|
|
hej. jag har en 850i-90. som jag förra året renoverade motorn på typ planade topparna silipa in ventiler o bytte alla packningar. o effter det så gick den kanon bra. men så blev det vinter o jag ställde in den. o tog ut den nu för en månad sen. å då gick den dåligt som f..n men det blev bättre o bättre. men det blir inte som innan.. typ ligger men 110 med farthållaren så pendrar den mellan 1800-2200 rpm. o ibland när man släpper gasen så rycker den jätte mycket varven går mellan 300-1100 rpm. desutom känns den trött.(eller allt e ju relativt men jag vet att den har mer att ge.) så har jag 2 frågor till ger det nån efektökning o ta bort katarna? e det nån som har chippat en likadan i så fall pris o e det värt de? är otroligt tacksam för svar! mvh Peter.. Allt mindre än v12 måste ha stressfläckt!!! | |
|
Bytte du insugningspackningarna? I så fall gör det. Likaså byt spjällhusmotorerna och kolla motstånd i tändkablar, även byte rotor och fördelarlock är sånt jag åtgärdat på min när den gick så allt hängde ihop. Asken |
|
|
Chipsa är värdelöst har provat på andra bilar och läst tillräckligt om v12an. Det är mina 5 cent. Mvh A |
|
|
Det går att få ett par hästar på at plocka bort katttar men det kostar 20000kr om du har otur. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Spjällhus motorerna går utmärkt att öppna och putsa om man är lite händig. Sparar en hel del slantar så också.. Några länkar angående spjällhusen och annat där i närheten Länk Länk Länk På RealOEM så är priset på ett nytt spjällhus $948.60.. Styck.. Man kan putsa och feja lite för de slantarna tycker jag.. |
|
Paap Reeder |
... inte för jag vill vara lustig men menar du att alpina inte tog ut allt som gick utan man måste pilla vidare i chipen??? MVH /// Paap R |
|
jag bytte insugspackningar. jag ska kolla tendkablar o så nu i veckan här.. även spjällhus motorerna. grabber: 20000? böter då eller? paap reeder: det är bara cassit från alpina.. Allt mindre än v12 måste ha stressfläckt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.