AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.680

Skrap i smglådan M3 e46

Vid nerväxling från 3:an till 2:an med efterföljande motorbroms skapas ett metalliskt missljud som får ryggraden att svänga i S. Antar att det är lådan som börjar säga upp sig. bilen var varm vid tillfället så det är inte frågan om nån "kallt ljud" som jag läst mig till här på forumet. Bilen har gått 12500 mil så det är väl bara att ta fram de stora sedlarna. Nån som känner igen sig? vad kostar en ny låda? alt. nytt hydralpaket (?)?
Är de inte kopplingen som kan vara dålig? Prova först att byta olja på lådan.
Den är inlämnad på BMW nu. Jag får domen imorrn.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
då håller vi tummarna för att det är något enkelt och inte alltför kostsamt.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
fr
122
fredrik95
M3 -02 med SMG, Carbonsvart.
Och vad blev domen?
Lars Jakobsson
Spänningen stiger :p

Min älskling: Länk
Halloj

Ja det är ju lite pinsamt men jävligt skönt att kunna säga att det var slutburken som skramlade!!
Men med ett sånt högfrekvent missjud skulle jag ju tipsa även min värsta fiende att låta kolla upp den.

Tack för omtanken!
Elis1:

Lite nyfiken på din bil måste vara en av de få SMGII som har gått så långt, har du haft några bekymmer?

f.d M3 SMGII ägare
Lars Jakobsson
Det var väldigt skönt att höra :)

fr
122
fredrik95
M3 -02 med SMG, Carbonsvart.
Min har gått 8400 mil, Ohne probleme.
Jag köpte bilen i höstas på förenade bil i Malmö (Såg igår när jag letade på forumet att det var folk som undrade vem som han först på den affären) Bilen har gått som pendlarbil mellan Skåne och Köpenhamn därav de många milen. Lite nervös att den ska börja rasa i värde nu när milen scrollar iväg. Det ända jag haft är lite överbelasting (varningslampa)vid bankörning men efter nedkylning har det slocknat och fungerat som vanligt. Jag har aldrig kört nån manuell låda men skulle nog köpa en SMG igen om jag fick backa tiden. Funderar på att åka till Karlskoga nästa helg, fler som ska dit?
Lars Jakobsson
Vad är det i Karlskoga nästa helg?

Banträff med BMW Sport Club
www.bmwsc.com
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Vore juh kanonkul, men har nog annat för mig.. =(

/Daniel
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
Lars J fick du sålt på din bil ??

MK1
Elis1
"Funderar på att åka till Karlskoga nästa helg, fler som ska dit?"
Jag skulle vilja komma men då jag beräknas få barn den veckan kan jag tycärr inte komma. Min far kommer dock att infinna sig i vår imolaröda m3, han fyller 60 dagen innan så du får gratulera ;-)
Lars Jakobsson
Diou>>

Nej, efter att ha kört en vecka till med smg lådan vart jag förälskad och ville inte skiljas från den.. dessutom är bilen i så fint skick så tog bort annonsen direkt. Kommer nog ha kvar den ett bra tag fram över :P

Därimot var det massor som ringde, bland annat ville dom komma från både tyskland,danmark och Norge för att titta...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.