|
|
|
|---|---|
|
Hmm, nu har jag ett underligt fenomen på min 318i Sedan från 2000. Ett fenomen som kommer ibland och irritarar kraftigt för att dagen efter vara helt borta och inte höras alls.. Igår var det värst.. Varje gång man sätter sig i bilen knirrar det och knarrar riktigt tydligt från bakvagnen.. Som från fjädrarna liksom.. Gick bak och gungade bilen och då knirrade och knakade det ordentligt ochså.. Men idag så är fenomenet puts väck.. Inte ett pip varken när jag sätter mig i bilen eller när jag gungar bilen bak??? Fjädringen känns fast och distinkt i övrigt och karossen "stannar" liksom kanska snabbt när man gungar den!! Så frågan är vad det kan vara annars för hyss som bilen har för sig??? Någon som kan hjälpa. Bilen har ENDAST gått 6000 mil och är inköpt i November 05 då den hade gått typ 5200 mil. Bilen M-testades i samband med köpet och då fick jag toppbetyg på allt.. Bad dessutom kontrollanten att vara extra noggran med bromsar/fjädring etc. Vad kan ha gått snett så snabbt för att få dessa "problem"??? | |
|
min bil knarrade i mer än ett år innan jag märkte att en av fjärdrarna knäckts på sista varvet (då märks ingen skillnad i höjd eller fjädring nästan men anlägget mot tallriken blir ju annorlunda och leder till knarr antar jag). svårt att tro att nån skulle missa det om man tar av hjulen och tittar dock :) |
|
| Som sagt min ena sida knarrade över fartgupp och ojämnheter, och det visade sig att båda fjädrarna var knäckta. Ett av E46 fabriksfel. | |
| Släpp handbromsen innan du sätter dig i bilen... Någon skillnad? | |
|
Ja något knarrande hörs inte när jag kör över gupp eller ojämnheter eller kanter. I princip endast stillaståendes när man gungar bilen.. Drog åt handbromsen enligt rådet ovan i morse och mycket riktigt verkar det vara därifrån knarrandet kommer... Men då är ändå frågan om något är "pajj" och behöver repareras?? Har ju inte för mig att det knarrat förrut!! Med handbromsen nere knarrar det inte!! Hmmm! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.