|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att vänster ytterbackspegel inte sitter stilla och då menar jag själva glaset fladdrar som f-n när man kör. När man känner på glaset Känns att det finns ett visst ”glapp” till skillnad från andra sida. Någon som vet hur jag man plockar ut glaset eller vad detta beror på?? //johan | |
|
Glaset sitter med plastclips, om inte alla 4 sitter fast kan glaset vibrera en del. I bästa fall räcker det med att du trycker på glaset, in i spgelhuset, så att det fäster igen. I värsta fall får du ta bort glaset och se hur det ser ut bakom, om det är något fäste som är trasigt, eller något annat trubbel. Glaset kan bändas bort, men du måste ta i mer än vad som känns naturligt när man har med glas/spegelglas att göra. Ta ett brett föremål, typ spackelspade el. likn. sätt något skyddanden om spaden så att du får en bra hävprincip och inte repar plastkåpan. Stick in spaden mellan glaset och spegelkåpan i nederkant. Bänd ut glaset. När jag gjorde det så fick jag lov att bända så hårt att jag flera gånger tvivlade att det skulle gå att lossa glaset överhuvudtaget. Kändes inte alls bra, men det lossnade till slut. Jag var övertygad om att glaset skulle spricka, men det höll... Att dessutom plasthistorien som håller glaset inte heller gick sönder är ofattbart för det är inte världens mest överdrivna dimensioner på prylarna där bakom. Har du spegelvärme så sitter glaset fast i kablarna så det är minimal risk att glaset rasar i backen så fort det lossnat. mats |
|
|
Ta som sagt var en bred pryl typ spackelspade... jag har lyckats knäcka ett glas och dom är tyvärr inte helt gratis :-( /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.