|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen köpt en X5 4.4 2002. För någa dagar sen märkte jag ett klonkande ljud i framvagnen och ikväll så läste jag denna artikel: Länk Jag undrar om någon vet om detta är ett allvarlig problem och om den är kostsam att åtgärda. Jag har även läst i forumet att det kan vara konstruktionsfel. I så fall, hur länge håller garantin? G'ller garantin även om bilen är begagnat och om den är importerad? gäller den 6 månaders konsumentgarantin vid ett sådant problem? Är mycket orolig och hoppas på att någon kan ge mig rätt svar. | |
|
Hejsan Jag hade detta problem på min förra X5a. På verkstaden sa dom vad det var, men jag kommer inte i håg helt vad det var. Nån form av stag iallafall. Det var i stortsett bara kosmetiskt sa dom och bilprovningen bryr sig inte om det. Skulle heller inte vara dyrt att fixa. Jag hade klonk ljud i min oxå. Framför allt över trotoarkanter osv. Min var lika i 2,5 år. Det blev aldrig värre. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hej! Tack för svaret! Jag ska ta min till verkstan imorgon och vi får se vad´det säger...ganska irriterande med klonkljudet på en X5... |
|
|
enig. Grattulerar med en av världen bästa bilar då:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.