|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta en skiva och tar ut kassetten, byter skiva och stoppar tillbaka kasseten. Nu står det bara NO DISK i displayen och jag får inte ut kasseten igen. Ja, den sitter på rätt håll. Någon som har ett djungeltrick i ämnet? Det är original växlare. ///Micke Min cabrio Länk | |
| Testa att koppla ur och sedan in den igen(ström anslutningen på växlaren)med radion på så kanske den spotter ut kassetten eller prova att trycka och hålla inne eject knappen ett par sec. | |
|
Utspottarknappen har jag nog hållt inne en minut utan något hänt. Ska prova koppla ur växlaren, men varför ska radion vara igång? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Min växlare hängde sig idag den med. Skivan fastnade inne liksom. Kopplade ur strömmen men det hjälpte inte. Då knackade jag på själva kasseten och tryckte på ejectknappen. Då släppte det :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Har inte hunnit koppla ur den men den fick ett par snytingar igår vilket inte hjälpte ett skit. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Det finns ett litet hål på cd-växlaren, bredvid ejectknappen, där man trycker in något för att göra "kallstart". /Gunnar /Länk |
|
|
Aha, det var lite så jag letade efter.. Ska kolla det i morgon, håll tummarna att det funkar. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Finns ingen resetknapp på min växlare. :-( Har kopplat ur den med olika varianter av radio på eller inte osv. Alltid med samma resultat. Nu ligger hela växlaren på bänken i garaget. Kollar man i "synglaset" i kassetten så ser man alla esx skivorna, ingen är alltså inmatad i växlaren. Fler tips? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Verkar som om kasetten inte hamnat på plats eller liknande? Blir nog till att skruva isär och försöka "pilla" ut kasetten, försiktigt. /Gunnar /Länk |
|
|
Hej Jag hade samma problem, skruvade bort höljets skruvar, lirkade upp höljet i ena kanten och kunde med en skruvmejsel skjuta ut plattan som skivan ligger i. Jag smörjde sedan upp plast kuggar och glidyter varefter växlaren fungerade igen. Anders |
|
|
Skruvade isär den igår och fick ut kassetten iaf. I samma veva så kom polaren förbi och han har likadan bil med likadan växlare. Ut med hans växlare och in med den i min bil för att kolla så allt är helt fram till växlaren. Jepp det funkar bra men hans växlare snor en skiva som vi nu inte får ut.. Bara att skruva isär hans växlare oxå. :-) Nåväl, kopplade in min igen utan alla hölgen och plötsligt så funkar den... Har provat det innan men då har den varit stendöd. Nu ta den skiva, spelar sikva och byter skiva som den ska. Märkligt! Nåväl, nu återstår bara att smörja kuggar och drev innan jag skruvar ihop den igen samt att få ut min skiva ur polarens växlare.. Bilana är likadana, samma årsmodell och båda har växlaren monterad från fabrik. Min sitter på rätt håll, polarens upp och ner! det är inte utan man undrar varför. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ok, efter att pillat isär polarens växlare för att få ut min skiva så testade jag åter min växlare utan chassi. Allt funkade klockrent så det var bara att smörja upp alla axlar och drev. Nu är allt återmonterat och än så länge funkar den precis som den ska. Troligen så har den bara hamnat i något konstigt mellanläge och när den fick nya signaler från en annan växlare så resetade sig nog mekanismen av sig själv. Iaf så är det min teori runt det hela. Hoppas bara att det håller sig. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.