AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.040

Imponerad av Meguiars

da
527
dallev79
525iM Touring -01
Köpte Meguiars NXT Generation Car Wash, deras tvätt handske och en Water Magnet. Provade dessa produkter idag och är otroligt imponerad. Har aldrig någonsin lyckats få bilen så ren och blänkade blank med enbart ett bilshampoo. Bilen är nyligen behandlad med Silver Seal, så det hjälper en del, men ändå...grymt imponerad.

Funderar på att prova följande produkt Länk
eller
Länk

Dessa ska funka mycket bra på en redan vaxad bil, undrar om det skulle kunna funka på en bil med Silver Seal. För även silver seal mattas av och man vill ha den härliga nyvaxade blänket. Dessa produkter sägs förbättra och förlänga effekten av en redan vaxad bil. Någon som provat eller har åsikter kring detta. Man vill ju inte förstöra sin silver seal behandling.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det står att man bara sprayar på Meguiar’s NXT Generation Speed Detailer och sedan torkar av också har man en ren och glänsande bil , skall man ändå inte tvätta den först?
porta
Man tvättar först, sedan använder man en sk quick detailer.
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Precis, först tvätta, sedan spraya. Ska visst funka som en extra hinna vax, som lägger sig på det befintligga.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tycker också att deras produkter jag testat håller hög klass.
Fo
49
Forza
328i Touring -97
Är också mycket imponerad över Meguiars kvalitet. Använde deras klädseltvätt i helgen på tygklädsel och den fungerade suveränt. Bara att spraya på och torka av.
Även jag är nöjd med Meguiars produkter, däremot inte min kollega som polerade sin solblekta, röda M5a. Efter tre stegs polering blev bilen som ny, men efter en månad var allt tillbaka, hur kan det komma sig?

/Manray/
Att en röd bil bleknar har inget att göra med produkterna.
Det är färgpigmenten i färgen som är dåliga i röd och mörkblå bilar.
Detta gäller bara så vitt jag vet solida lacker utan klarlack.

///Micke
Min cabrio Länk
Det stämmer att färgen är solid. Mao finns inget man kan göra åt detta, utan att lacka om eller?

/Manray/
Manray: vilken årsmodell?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
1990!

/Manray/
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Manray: Ett besök hos ett proffs, tex Jörgen på Valhallav 156, kan ge info om oxiden går att rädda eller om det är omlack som gäller. jag brukar åka förbi proffs och fråga det sparar många sköna slantar
asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.