|
|
|
|---|---|
| Hej, har en m3 e36 98 med smg låda så jag har ingen oljetemp mätare, så jag undrar om någon har lite tips om hur man smidigast kopplar in en sådan. Om det finns fördragna kablar ets. | |
|
Lyfter tråden för jag undrar precis samma sak?? |
|
|
Jag kopplade in en givare som sitter istället för oljepluggen. Jag valde en från VDO som jordar emot tråget så det räcker med en kabel mellan mätaren och givaren. Vissa "förståsigpåare" menar att det inte är optimalt att mäta oljetempen i tråget men jag tycker att det är bättre än att inte veta alls vad tempen ligger på. Mätaren monterade jag under färddatorn, bredvid vinterknappen. /Rune |
|
|
Vilken mätare använde du M3_Rune? Har du nån bild på det hela? |
|
|
Jag använde en mätare från autogauge. Köpte den på creatix.se Eftersom givaren ändrar motstånd beroende på hur varm den blir så är det viktigt att mätaren och givaren lirar bra ihop. Tyvärr visar autogauge-mätaren ca 10-15grader för mycket med givare från VDO. Men jag håller fortfarande fast vid att det är bättre än att inte veta alls vad tempen ligger på. Alternativet är ju att köpa en mätare från VDO men dom är både fula och dyra tycker jag. Har ingen bild tyvärr och för tillfället står bilen på annan ort för vinterförvaring så jag har ingen möjlihet att ta någon heller. /Rune |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.